Програм се примењује од 01.10.2013..
Циљ и сврха предмета је оспособљавање студената за идентификовање и одређивање нивоа ризика, као и за дефинисање акција са циљем снижавања / елиминисања ризика.
Након одслушаног и положеног испита, студенти ће бити у стању да анализирају конкретан процес (проблем) и да дефинишу постојеће ризике, одреде вероватноћу наступања посматраног догађаја и дефинишу акције за снижавање / елиминисање ризика.
Еволуција, Оквири и могућности, Стандарди, Теорија, Идентификација и процена ризика, Индикатори и ескалатори ризика, Програм снижавања ризика, Анализа стабла отказа – догађаја, Примена Monte-Carlo симулације, Процеси Маркова.
Настава се састоји из два дела. Први део обухвата теоријска питања, док други део обухвата аудиторне и рачунске вежбе, где студенти примењују одговарајући математички апарат са циљем одређивања поузданости посматраног елемента / система. И током наставе и током вежбања се користе лап-топ и бим пројектор, због потребе сликовитијег и прецизнијег приказивања кључних елемената наставних јединица. Где је то могуће, користи се и Excel са припремљеним подацима и дијаграмима, уз коришћење симулације промена одређених параметара теоријских расподела и графичког приказа тих промена.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Бекер Иван | Управљање ризиком (у припреми) | 2013 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Evans R.J., Olson L.D. | Symulation and Risk Analysis | 2002 | Prentica Hall | Енглески |
Frame, J. Davidson | Managing risk in organizations: a guide for managers | 2003 | Jossey-Bass | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 70.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |