Program se primenjuje od 01.10.2015..
Uvođenje studenata u oblast razvoja novih proizvoda i pratećih usluga i osposobljavanje za primenu stečenih znanja u praksi i ovladavanje aktuelnim pristupima i metodama razvoja, koje obezbeđuju i podižu neophodnu inovativnost i krativnost unutar organizacije, ali i kroz iskorišćenje potencijala i iskustva potrošača i korisnika usluga
Ovladavanje savremenim prilazima i alatima u rešavanju problema u oblasti razvoja novih proizvoda i pratećih usluga, koji se zasnivaju na maksimiziranju inovativnosti. Osposobljavanje studenata za precizno prepoznavanje potreba i problema na tržištu kako bi mogli iskoristiti sve raspoložive potencijale da na kvalitetan, metodološki ispravan način predlažu nova, inovativna i „pametna“ rešenja, odnosno razvijaju nove proizvode i usluge. Ovladavanje savremenim alatima i sredstvima informacionih tehnologija, koji omogućavaju uključivanje potrošača putem društvenih mreža u proces razvoja proizvoda i usluga.
Integralni pristup razvoju proizvoda i usluga, značaj i zadaci. Planiranje i upravljanje razvojem novih proizvoda i usluga. Faze razvoja proizvoda u toku životnog ciklusa. Identifikacija potencijala za razvoj i planiranje. Inovativni modeli razvoja novog proizvoda i usluge zasnovani na IT tehnologijama. Generisanje i testiranje novih koncepata. TRIZ metoda za generisanje inovativnih rešenja. Istraživanje zahteva vezanih za funkcionalne, tehničke i druge zahteve za proizvodom i uslugom. Funkcionalni zahtevi i dekompozicija, prevođenje zahteva korisnika u funkcionalne karakteristike proizvoda i usluge – QFD matrica. Specifičnosti usluge i uslužnog procesa. Integracija korisnika u inovaciju usluge (co-creation). Organizacione alternative za razvoj novog proizvoda i usluge. Globalni, inovativni pristupi u razvoju novog proizvoda i usluge (open innovation, crowd sourcing).
Nastava se odvija kroz predavanja i auditorne vežbe, uz teorijsku obradu potrebnog broja studija slučaja. Vežbe obuhvataju auditorno uvođenje studenata u izučavanu problematiku i interaktivnu obradu studija slučaja. Studenti u manjim grupama rade konkretan projektni zadatak koji za cilj ima primenu stečenog znanja. Predviđena je javna odbrana rada. Završni ispit se izvodi pismeno u vidu testa. Uslov da student izađe na završni ispit je da uspešno uradi i odbrani projektni zadatak.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Anišić, Z. | Razvoj i menadžment proizvoda u toku životnog ciklusa | 2011 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Crawford, M. Benedetto, A. | New product Management, 10th ed. | 2011 | McGraw-Hill | Engleski |
Ulrich, K., Eppinger, S. | Product design and Development | 2011 | McGraw-Hill | Engleski |
Salvendy, G., Karwowski, W. | Introduction to Service Engineering | 2010 | John Wiley&Sons | Engleski |
Anišić, Z. Simeunović, N. | Razvoj novog proizvoda i usluge | 2015 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 60.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 30.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |
| | Auditorne vežbe |