Program se primenjuje od 01.10.2015..
Cilj predmeta Razvoj poslovnog modela jeste da omogući studentima da razumeju koncepte poslovnih modela, procese njihovog razvoja i primene i da na bazi toga razviju znanja i veštine neophodne za planiranje i primenu poslovnih modela u proizvodnim organizacijama.
Cilj predmeta je da razvije sposobnosti (1) analize dosadašnjih prepoznatljivih poslovnih modela; (2) razumevanja ključnih komponenti karakterističnih poslovnih modela; (3) sinteze odgovarajućih poslovnih modela i strategija rasta; (4) promena i prilagođavanja poslovnih modela kompanije i veze između poslovnog modela i životnog ciklusa kompanije.
Studenti koji odslušaju predmet, izvrše predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da: (1) koriste alate za analizu poslovnog modela kompanija; (2) da na osnovu rezultata analize izvode zaključke, predlažu i unapređuju poslovne modele; (3) učestvuju u primeni poslovnog modela kroz razvoj samostalnog preduzetničkog poduhvata ili da u preduzeću daju predloge za unapređenje postojećeg poslovnog modela
Uvod – Poslovni model i razvoj kupaca; Tržišni segment; Predložena vrednost; Kanali distribucije; Razvoj odnosa sa korisicima; Prihodi; Ključni resursi; Ključne aktivnosti; Ključni partneri; Troškovi; Karakteristični poslovni modeli; Koncept minimalnog održivog proizvoda; Testiranje poslovnog modela, Prezentacija pred investitorima
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. Predavanja delom realizuju gostujući predavači. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama. Vežbe su fokusirane na primenu teorijski stečenih znanja na ideji na osnovu koje će studenti razviti sopstveni poslovni model.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Steve Blank | The Startup Owners Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company | 2012 | K & S Ranch | Engleski |
Alexander Osterwalder | Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers | 2010 | John Wiley and Sons | Engleski |
Alexander Osterwalder; Yves Pigneur; Gregory Bernarda; Alan Smith | Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want | 2014 | Wiley | Engleski |
Jelena Demko Rihter, Đorđe Ćelić | Razvoj poslovnog modela - skripta | 2016 | Fakultet tehničkih nauka | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 30.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 30.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 30.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |