Program se primenjuje od 01.10.2015..
Predmet ima za cilj da upozna studente sa značajem kreativnog načina razmišljanja, kao neophodnog koraka na početku svakog inovacionog poduhvata, i takođe da ih upozna sa metodama upravljanja kreativnim procesima u proizvodnim organizacijama. U okviru predmeta biće objašnjeni procesi traženja kreativnog rešenja problema, stvaranja ideja, stvaranja alternativa, ocenjivanja ideja i njihove pripreme za sledeće korake u inovacionim projektima. Da bi ovi ciljevi bili ostvareni, neophodno je studente upoznati sa konceptom kreativne klime u organizaciji, kao i sa značajem aktivnog učešća svih subjekata u projektu.
Studenti će biti osposobljeni za samostalno upravljanje kreativnim potencijalima zaposlenih u radnim organizacijama, kao i kreativnim potencijalima spoljnih saradnika koji učestvuju u inovacionim izazovima. Studenti će biti u stanju da samostalno identifikuju i procene kreativne potencijale koji stoje na raspolaganju, da te kreativne potencijale pokrenu i pretvore ih u ideje kao konkretne predloge za rešavanje problema ili izazova. Studenti će takođe biti u stanju da samostalno organizuju kompleksne procese kategorizacije i evaluacije ideja, kao i njihovu transformaciju u radne koncepte koji će biti dalje razvijani u inovacionom lancu.
Predmet je podeljen u sledeće nastavne jedinice: Uvod u kreativnost - osnovni principi kreativnog razmišljanja; Merenje i upravljanje kreativnom klimom u organizaciji; Principi stvaranja ideja; Tehnike idejacije i kreativnog rešavanja problema; Stimulisanje stvaranja ideja u radnoj organizaciji; Stimulisanje stvaranja ideja kod spoljašnjih saradnika; Grupna dinamika kreativnog razmišljanja; Veština predstavljanja ideje i njene propagacije; Klasifikacija ideja; Evaluacija ideja; Softverska podrška stvaranju i upravljanju idejama; Koncept otvorenih inovacija sa korišćenjem platformi i alata; Značaj komunikacionih procesa u projektima koji traže kreativni napor; Integracija ideja u naredne korake inovacionog poduhvata; Evaluacija uspešnosti iskorišćenja kreativnog potencijala.
Nastava na predmetu će biti izvođena kroz aktivnu nastavu - predavanja, grupne oblike rada i samostalne individualne oblike rada. Uz pomoć grupnog i individualnog studijskog istraživačkog rada obrazovni ciljevi predmeta će biti realizovani na način najpogodniji za nivo studija, uz insistiranje na aktivnom učešću i ličnom uključivanju studenata u nastavni proces. Planirano je učešće studenata u kreativnim izazovima i aktivnostima Laboratorije za studentske ideje „Idealab” koja je uspostavljena na Univerzitetu u Novom Sadu.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Vrgović P., Drašković B. | Upravljanje kreativnošću | 2015 | Fakultet tehničkih nauka | Srpski jezik |
Zhou, J., Shalley, C. | Handbook of Organizational Creativity | 2008 | Taylor & Francis Group, LLC | Engleski |
Paulus, P., Nijstad, B. | Group Creativity: Innovation Through Collaboration | 2003 | Oxford University Press | Engleski |
VanGundy A. | 101 Activities for Teachnig Creativity and Problem Solving | 2005 | Pfeiffer | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni projekat | da | da | 30.00 |
Test | da | da | 10.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 30.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 20.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |