Program se primenjuje od 01.10.2015..
Cilj predmeta Inovacioni menadžment jeste da studenti steknu znanja da razumeju, kao i veštine da upravljaju inovacijama u organizaciji na različitim nivoima - strategijskom i operativnom. Menadžment inovacija je suštinski interdisciplinaran predmet, koji bi studentima trebalo da obezbedi integrativni pristup procesu upravljanja inovacijama. Neophodno je studentima obezbediti znanje i veštine potrebne za upravljanje inovacijama različitog tipa i nivoa inovativnosti. Inovacije se u okviru predmeta izučavaju sa aspekata: a) privrede - u smislu kako inovacije proizvoda, procesa i pratećih usluga utiču na tržište; b) sa stanovišta organizacije - pokazujući kako inovacije mogu da se koriste za sticanje i održavanje konkurentske prednosti preduzeća.
Studenti koji odslušaju predmet, realizuju predispitne obaveze i polože ispit, ososobljeni su da: Identifikuju i opišu različite vrste inovacija i stepene novina proizvoda/procesa i pripadajućih usluga; Razumeju proces inoviranja u preduzeću; Procene veštine i sposobnosti neophodne za upravljanje inovacijama i proces uvođenja novih proizvoda/procesa i pripadajućih usluga; Uspostave i primene inovacioni proces u preduzeću; Proces inoviranja povežu sa strategijskim planom razvoja preduzeća.
Ovaj predmet razmatra menadžment inovacija iz dve različite perspektive – perspektive malih brzorastućih inovativnih preduzeća i perspektive velikih kompanija u privatnom sektoru. Razlike između inovacije i invencije. Različiti tipovi inovacija. Inovacije i promene. Inovacije kao deo upravljačkog i inženjerskog procesa. Inovacije i preduzetništvo. Modeli inoviranja – od ideje do realizacije. Inovaciona strategija. Nacionalno i konkurentsko okruženje, pozicija preduzeća u okruženju (Porterove sile, ključne kompetencije preduzeća). Inovacije i uticaj tehnoloških trajektorija, unutrašnji procesi i resursi; uloga intelektualne svojine u menadžmentu inovacija; merenje inovacija – u preduzeću i na nivou regiona (država); inovativna preduzeća. Inovacioni radar
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju praktične primere i teoriju koji su osnova za diskusiju. Primeri poslovne prakse treba da integrišu različite oblasti menadžmenta inovacija. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo vežbi se odvija kroz posetu odgovarajućim organizacijama – Poslovni inkubator, Zavod za intelektualnu svojinu. Predavanja delom realizuju gostujući predavači.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
J. Tidd, J.Bessant, K.Pavitt | Managing Innovation: Integrating Technological, Market & Organisational Change | 2008 | 3rd Edition, John Wiley & Sons, Chichester | Engleski |
Gupta Praveen | Business Innovation In the 21st Century – A Comprehensive Approach to Institutionalize Business Innovation | 2007 | Accelper Consulting, USA | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 10.00 |
Test | da | da | 30.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 50.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |