Predmet: Strateško preduzetništvo
(17 -
IM2219) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2013.. Osnovni cilj predmeta je da studentima predstavi fenomen preduzetništva i preduzetničkog menadžmenta iz strategijske perspektive, kao stil menadžmenta. Istovremeno, cilj je i da se studentima omogući da, bez obzira na veličinu, vrstu i delatnost organizacije u čijoj konkretnoj privrednoj stvarnosti se mogu naći, razumeju način na koji definišu svoje upravljačke zadatke u jednom, strategijski drugačijem, preduzetničkom stilu, kako bi preduzetničke poduhvate (fenomen internog preduzetništva) realizovali na uspešan, ekonomski efikasan i efektivan način. Studenti će razumeti fenomen internog preduzetništva i praktične aspekte preduzetničkog procesa, čime će na izvestan način biti preduzetnički inspirisani i usmereni u pravcu preduzetničkog ponašanja, koji podrazumeva znanja i specifične veštine. Ishodi ovakvog učenja podrazumevaju prepoznavanje potencijala konkretne situacije: samostalnu procenu poslovnih šansi, njihovu tržišnu valorizaciju, procenu sopstvenih preduzetničkih sposobnosti, preduzetničkih strategija, kao i modeliranje strategijskog plana razvoja preduzeća. Izučavanjem fenomena internog preduzetništva, studenti će razumeti ulogu menadžmenta u pogledu stvaranja uslova za inovativnost, kreativnost, motivaciju, stvaranje nove vrednosti i tržišnu valorizaciju u uslovima velikih organizacija. Uvodni deo: osnovni pojmovi, svet preduzetništva; razvoj korporativnog preduzetništva; značaj internog preduzetništva. Istraživanje preduzetništva, razvojne mogućnosti preduzetnika, priroda preduzetničke šanse, resursi preduzetničkog poduhvata. Preduzetnički poduhvat i preduzetnička organizacija, značenje preduzetničkog uspeha. Strategijsko planiranje. Kreiranje strategijskog plana razvoja preduzeća. Podsticaj preduzetništva, instituconalizacija preduzetništva u preduzeću. Strategijsko planiranje u funkciji inovativnosti preduzeća. Ocena strategijskih nastupa preduzeća i relacija sa mogućim oblicima inovacija u preduzeću. Okruženje: relevantne institucije za podsticaj preduzetništva, uticaj spoljašnjeg i unutrašnjeg okruženja na sprovođenje strategije; promene i ključni trendovi u spoljašnjem okruženju. Inovacije i njihova uloga u sticanju konkurentske prednosti preduzeća. Dimenzije preduzetničkog poduhvata, strategije poslovne ekspanzije poslovne aktivnosti preduzetnika. Rast i razvoj organizacije. Vođstvo i motivacija u preduzetničkom poduhvatu. Konsolidacija preduzetničkog poduhvata, Izmenjena uloga preduzetnika u konsolidovanoj organizaciji. Inovativnost i strategijsko preduzetništvo, strategije jednostavnih pravila, strategije u uslovima krize. Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. U izvođenju nastave na predmetu dominira praktičan pristup koji podrazumeva kreiranje strategijskog plana razvoja preduzeća za konkretno preduzeće, odnosno učenje kroz iskustvo i primenu. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno.
|