Програм се примењује од 01.10.2015..
Циљ предмета Развој пословног модела јесте да омогући студентима да разумеју концепте пословних модела, процесе њиховог развоја и примене и да на бази тога развију знања и вештине неопходне за планирање и примену пословних модела у производним организацијама.
Циљ предмета је да развије способности (1) анализе досадашњих препознатљивих пословних модела; (2) разумевања кључних компоненти карактеристичних пословних модела; (3) синтезе одговарајућих пословних модела и стратегија раста; (4) промена и прилагођавања пословних модела компаније и везе између пословног модела и животног циклуса компаније.
Студенти који одслушају предмет, изврше предиспитне обавезе и положе испит су оспособљени да: (1) користе алате за анализу пословног модела компанија; (2) да на основу резултата анализе изводе закључке, предлажу и унапређују пословне моделе; (3) учествују у примени пословног модела кроз развој самосталног предузетничког подухвата или да у предузећу дају предлоге за унапређење постојећег пословног модела
Увод – Пословни модел и развој купаца; Тржишни сегмент; Предложена вредност; Канали дистрибуције; Развој односа са корисицима; Приходи; Кључни ресурси; Кључне активности; Кључни партнери; Трошкови; Карактеристични пословни модели; Концепт минималног одрживог производа; Тестирање пословног модела, Презентација пред инвеститорима
Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања комбинују теорију и практичне примере који су база за дискусију. Предавања делом реализују гостујући предавачи. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама. Вежбе су фокусиране на примену теоријски стечених знања на идеји на основу које ће студенти развити сопствени пословни модел.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Steve Blank | The Startup Owners Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company | 2012 | K & S Ranch | Енглески |
Alexander Osterwalder | Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers | 2010 | John Wiley and Sons | Енглески |
Alexander Osterwalder; Yves Pigneur; Gregory Bernarda; Alan Smith | Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want | 2014 | Wiley | Енглески |
Јелена Демко Рихтер, Ђорђе Ћелић | Развој пословног модела - скрипта | 2016 | Факултет техничких наука | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 30.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 30.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |