Програм се примењује од 01.10.2015..
Циљ предмета је упознавање студената са структуром тржишта, ко су главни учесници на тржишту (потрошачи/купци и конкуренција), како да предвиђају понашање купаца, како да препознају и разумеју њихове потребе као како да анализирају конкуренцију и пословно окружење уопште. Овај предмет обухвата теме повезане са технологијом и патентима из перспективе иновационог процеса и развијен је тако да комбинује теме из више различитих области као што су технологија и управљање правима интелектуалне својине. На крају овог курса се дискутује о томе како да предузеће искористи своје предности и превазиђе слабости на све компллексијем тржишту и уз променљива правила пословања. Овај курс припрема студенте да концептуализују екстерно окружење и како то окружење утиче на могуће правце кретања корпоративних стратегија.
Студенти ће бити осбособљени да анализирају и проналазе технологије као и да уоче њихов потенцијал за иновације, да креирају развојну стратегију засновану на овим анализама и да учествују у процесу развоја идеја. Студенти ће бити оспособљени да разумеју организацију и динамику привредног окружења и разумеју конкурентско окржење.
Овај предмет садржи следеће тематске јединице: Технологија и патенти; Технолошка парадигма; Предвиђање и анализа технологија; Систематизација типова технологија; Управљање развојем технологије и оцена технологије, Нове технологије и предвиђања; Дигитални поремећаји иновација; Модели конкуренције засновани на технолошком развоју; Промене на тржишту – иновације, предвиђање потражње и препознавање нових шанси на тржишту, покретачи индустрије, снага добављача; Постојећи трендови и анализа система иновација; Анализа окружења у смислу технолошких, друшвених и еколошких услова; Дефинисање потреба потрошача; Развој иновационе климе.
Настава ће бити организована кроз интерактивна предавања, дискусије, групни рад и индивидуално решавање задатака. Присуство на настави и активно учествовање су обавезни и утичу на формирање коначне оцене. Сваки студент ће у току наставе добити тему за припрему завршног рада као усмени део испита.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Allen, Kathleen R | Bringing New Technology to Market | 2003 | Upper Saddle River, New Jersey: PrentceHall | Енглески |
European Institute for Technology and Innovation | Bringing Technology and Innovation into the Boardroom -Strategy, Innovation and Competences for Business Value | 2003 | Palgrave Macmillan | Енглески |
Joh Bessant, Joe Tidd | Innovation and entrepreneurship | 2011 | John Wiley and Sons | Енглески |
Hugo Tschirky,Hans-Helmuth Jung,Pascal Savioz | Technology and Innovation Management on the Move: From Managing Technology to Managing Innovation-driven Enterprises | 2003 | Orell Fuessli Verlag | Енглески |
Данијела Грачанин | Технолошки и тржишни трендови | 2016 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 30.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 30.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |