Предмет: Технолошки и тржишни трендови (15 - NIII03)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областИнжењерски менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ5
Матичне организационе јединице предмета

Тренутно нема података о матичним организационим јединицама предмета!
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2015..

Циљ предмета је упознавање студената са структуром тржишта, ко су главни учесници на тржишту (потрошачи/купци и конкуренција), како да предвиђају понашање купаца, како да препознају и разумеју њихове потребе као како да анализирају конкуренцију и пословно окружење уопште. Овај предмет обухвата теме повезане са технологијом и патентима из перспективе иновационог процеса и развијен је тако да комбинује теме из више различитих области као што су технологија и управљање правима интелектуалне својине. На крају овог курса се дискутује о томе како да предузеће искористи своје предности и превазиђе слабости на све компллексијем тржишту и уз променљива правила пословања. Овај курс припрема студенте да концептуализују екстерно окружење и како то окружење утиче на могуће правце кретања корпоративних стратегија.
Студенти ће бити осбособљени да анализирају и проналазе технологије као и да уоче њихов потенцијал за иновације, да креирају развојну стратегију засновану на овим анализама и да учествују у процесу развоја идеја. Студенти ће бити оспособљени да разумеју организацију и динамику привредног окружења и разумеју конкурентско окржење.
Овај предмет садржи следеће тематске јединице: Технологија и патенти; Технолошка парадигма; Предвиђање и анализа технологија; Систематизација типова технологија; Управљање развојем технологије и оцена технологије, Нове технологије и предвиђања; Дигитални поремећаји иновација; Модели конкуренције засновани на технолошком развоју; Промене на тржишту – иновације, предвиђање потражње и препознавање нових шанси на тржишту, покретачи индустрије, снага добављача; Постојећи трендови и анализа система иновација; Анализа окружења у смислу технолошких, друшвених и еколошких услова; Дефинисање потреба потрошача; Развој иновационе климе.
Настава ће бити организована кроз интерактивна предавања, дискусије, групни рад и индивидуално решавање задатака. Присуство на настави и активно учествовање су обавезни и утичу на формирање коначне оцене. Сваки студент ће у току наставе добити тему за припрему завршног рада као усмени део испита.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Allen, Kathleen RBringing New Technology to Market2003Upper Saddle River, New Jersey: PrentceHallЕнглески
European Institute for Technology and InnovationBringing Technology and Innovation into the Boardroom -Strategy, Innovation and Competences for Business Value2003Palgrave MacmillanЕнглески
Joh Bessant, Joe TiddInnovation and entrepreneurship 2011John Wiley and SonsЕнглески
Hugo Tschirky,Hans-Helmuth Jung,Pascal SaviozTechnology and Innovation Management on the Move: From Managing Technology to Managing Innovation-driven Enterprises2003Orell Fuessli VerlagЕнглески
Данијела ГрачанинТехнолошки и тржишни трендови2016Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Тестдада30.00
Присуство на вежбамадада5.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада30.00
Усмени део испитанеда30.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Грачанин др Данијела
Ванредни професор

Предавања
Недостаје слика

Грачанин др Данијела
Ванредни професор

Аудиторне вежбе