Програм се примењује од 01.10.2015..
Циљ предмета Иновациони менаџмент јесте да студенти стекну знања да разумеју, као и вештине да управљају иновацијама у организацији на различитим нивоима - стратегијском и оперативном. Менаџмент иновација је суштински интердисциплинаран предмет, који би студентима требало да обезбеди интегративни приступ процесу управљања иновацијама. Неопходно је студентима обезбедити знање и вештине потребне за управљање иновацијама различитог типа и нивоа иновативности. Иновације се у оквиру предмета изучавају са аспеката: а) привреде - у смислу како иновације производа, процеса и пратећих услуга утичу на тржиште; б) са становишта организације - показујући како иновације могу да се користе за стицање и одржавање конкурентске предности предузећа.
Студенти који одслушају предмет, реализују предиспитне обавезе и положе испит, осособљени су да: Идентификују и опишу различите врсте иновација и степене новина производа/процеса и припадајућих услуга; Разумеју процес иновирања у предузећу; Процене вештине и способности неопходне за управљање иновацијама и процес увођења нових производа/процеса и припадајућих услуга; Успоставе и примене иновациони процес у предузећу; Процес иновирања повежу са стратегијским планом развоја предузећа.
Овај предмет разматра менаџмент иновација из две различите перспективе – перспективе малих брзорастућих иновативних предузећа и перспективе великих компанија у приватном сектору. Разлике између иновације и инвенције. Различити типови иновација. Иновације и промене. Иновације као део управљачког и инжењерског процеса. Иновације и предузетништво. Модели иновирања – од идеје до реализације. Иновациона стратегија. Национално и конкурентско окружење, позиција предузећа у окружењу (Портерове силе, кључне компетенције предузећа). Иновације и утицај технолошких трајекторија, унутрашњи процеси и ресурси; улога интелектуалне својине у менаџменту иновација; мерење иновација – у предузећу и на нивоу региона (држава); иновативна предузећа. Иновациони радар
Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања комбинују практичне примере и теорију који су основа за дискусију. Примери пословне праксе треба да интегришу различите области менаџмента иновација. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део вежби се одвија кроз посету одговарајућим организацијама – Пословни инкубатор, Завод за интелектуалну својину. Предавања делом реализују гостујући предавачи.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
J. Tidd, J.Bessant, K.Pavitt | Managing Innovation: Integrating Technological, Market & Organisational Change | 2008 | 3rd Edition, John Wiley & Sons, Chichester | Енглески |
Gupta Praveen | Business Innovation In the 21st Century – A Comprehensive Approach to Institutionalize Business Innovation | 2007 | Accelper Consulting, USA | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 30.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 50.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |