Program se primenjuje od 01.10.2013..
Cilj predmeta je savladavanje osnovnih koncepata arhitekture savremenih informacionih sistema. Studenti će steći potrebna znanja o mogućim rešenjima hardverskih platformi. Pored toga, razumeće arhitekturu računarskih mreža i značaj, zadatke i primenu komunikacionih protokola. Na taj način biće u mogućnosti da odaberu odgovarajuću komunikacionu infrastrukturu za podršku datom informacionim sistemu. Studenti će razumeti i moći da primenjuju osnovne obrasce arhitekture softverskih sistema.
Studenti stiču znanja o funkcionalnim komponentama računarskog sistema, njihovim karakteristikama, performansama i međusobnim dejstvima. Studenti će biti obučeni za rad u mrežnom okruženju, razumeće principe rada lokalnih mreža, kako se više fizičkih mreža povezuje u koordinirani sistem, i kako aplikacije mogu da koriste rezultujući sistem. Studenti će steći znanja o opštim obrascima arhitekture softverskih sistema. Razumeće pojam arhitekture integrisanog informacionog sistema, vrednosti integracije, biće u mogućnosti da objasne različite poglede na integrisani informacioni sistem i veze među raznim pogledima, kao i pojmove arhitekturalnih stilova, softverskih komponenti i konektora. Savladaće osnovne tehnike upotrebe UML-a za modelovanje arhitekture sistema. U okviru praktične nastave studenti će savladati primenu okvira za razvoj veb aplikacija.
Arhitektura informacionog sistema. Komponente računarskog sistema, njihove karakteristike, performanse i međusobna dejstva. Distribuirani sistemi, hardverski i softverski koncepti. Klijent-server model. Pregled osnovnih mrežnih tehnologija. Komunikacioni softver i protokoli. TCP/IP familija protokola. Sigurnost i nadgledanje mreža. Ključni koncepti Interneta. Arhitektura softvera. Opšti obrasci arhitekture softvera. Mogućnosti primene UML-a za prikaz implementacije i raspoređenosti sistema. Primena okvira za razvoj veb aplikacija.
Predavanja; računarske vežbe; konsultacije; samostalna izrada obaveznih zadataka. Tokom celokupnog procesa izvođenja nastave, studenti se podstiču na intenzivnu komunikaciju, kritičko rezonovanje, samostalni rad i aktivan odnos prema procesu nastave.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Taylor, R. N., Medvidovic N., Dashofy N. | Software Architecture: Foundations, Theory, and Practice | 2010 | John Wiley&Sons | Engleski |
Stallings W. | Organizacija i arhitektura računara – Projekat u funkciji performansi | 2006 | CET Beograd i Računarski fakulteta Beograd | Srpski jezik |
Comer D. E. | Internetworking With TCP/IP, Vol I: Principals, Protocols and Architecture | 2006 | Prentice Hall | Engleski |
Stallings W. | Data & Computer Communications | 2000 | Prentice Hall | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Složeni oblici vežbi | da | da | 40.00 |
Test | da | da | 10.00 |
Test | da | da | 10.00 |
Prezentacija | da | da | 10.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 30.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |