Програм се примењује од 01.10.2013..
Циљ предмета је савладавање основних концепата архитектуре савремених информационих система. Студенти ће стећи потребна знања о могућим решењима хардверских платформи. Поред тога, разумеће архитектуру рачунарских мрежа и значај, задатке и примену комуникационих протокола. На тај начин биће у могућности да одаберу одговарајућу комуникациону инфраструктуру за подршку датом информационим систему. Студенти ће разумети и моћи да примењују основне обрасце архитектуре софтверских система.
Студенти стичу знања о функционалним компонентама рачунарског система, њиховим карактеристикама, перформансама и међусобним дејствима. Студенти ће бити обучени за рад у мрежном окружењу, разумеће принципе рада локалних мрежа, како се више физичких мрежа повезује у координирани систем, и како апликације могу да користе резултујући систем. Студенти ће стећи знања о општим обрасцима архитектуре софтверских система. Разумеће појам архитектуре интегрисаног информационог система, вредности интеграције, биће у могућности да објасне различите погледе на интегрисани информациони систем и везе међу разним погледима, као и појмове архитектуралних стилова, софтверских компоненти и конектора. Савладаће основне технике употребе UML-a за моделовање архитектуре система. У оквиру практичне наставе студенти ће савладати примену оквира за развој веб апликација.
Архитектура информационог система. Компоненте рачунарског система, њихове карактеристике, перформансе и међусобна дејства. Дистрибуирани системи, хардверски и софтверски концепти. Клијент-сервер модел. Преглед основних мрежних технологија. Комуникациони софтвер и протоколи. TCP/IP фамилија протокола. Сигурност и надгледање мрежа. Кључни концепти Интернета. Архитектура софтвера. Општи обрасци архитектуре софтвера. Могућности примене UML-a за приказ имплементације и распоређености система. Примена оквира за развој веб апликација.
Предавања; рачунарске вежбе; консултације; самостална израда обавезних задатака. Током целокупног процеса извођења наставе, студенти се подстичу на интензивну комуникацију, критичко резоновање, самостални рад и активан однос према процесу наставе.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Taylor, R. N., Medvidovic N., Dashofy N. | Software Architecture: Foundations, Theory, and Practice | 2010 | John Wiley&Sons | Енглески |
Stallings W. | Организација и архитектура рачунара – Пројекат у функцији перформанси | 2006 | CET Београд и Рачунарски факултета Београд | Српски језик |
Comer D. E. | Internetworking With TCP/IP, Vol I: Principals, Protocols and Architecture | 2006 | Prentice Hall | Енглески |
Stallings W. | Data & Computer Communications | 2000 | Prentice Hall | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 40.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Презентација | да | да | 10.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |