Програм се примењује од 01.10.2013..
Циљ наставног предмета је да студентима пружи одређена основна и примењена знања из области објектно-оријентисаних (ОО) информационих технологија и објектно-оријентисаног софтверског инжењерства. С обзиром на изузетно динамичан развој комерцијалних алата у овој области, значајан циљ је да се студенти оспособе за систематичан приступ изучавању нових алата, који ће им омогућити брзо и лако овладавање њиховом применом.
Студенти ће савладати основне методе објектно-оријентисаног пројектовања и развоја софтвера, применом UML језика за моделовање и Јава програмског језика.
Објектно-оријентасана парадигма. Увод у објектно-оријентисано софтверско инжењерство. Основни концепти ОО приступа: објекат, класа, порука, и сл. Идентитет објекта. Наслеђивање и основни принципи. Скривање имплементације, полиморфизам и перзистенција. Објектно-оријентисани модел података. Технике објектно-оријентисаног програмирања. Основни концепти и синтакса Јава програмског језика. Основни концепти обједињеног језика за моделирање (UML). Објектно-оријентисани модел система - модел структуре и модел понашања. Методолошки приступ развоју ОО софтверских производа - обједињени процес.
Предавања; рачунарске вежбе; консултације; самостална израда обавезних задатака. Током целокупног процеса извођења наставе, студенти се подстичу на интензивну комуникацију, критичко резоновање, самостални рад и активан однос према процесу наставе.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Craig L. | Applying UML and Patterns, 3/E | 2004 | Prentice Hall | Енглески |
Bruegge, B., Dutoit, A. | Object Oriented Software Engineering, 3/E | 2010 | Pearson Education Int. | Енглески |
OMG | OMG Unified Modeling LanguageTM (OMG UML) | 2012 | http://www.omg.org/spec/UML/2.4.1 | Енглески |
Eckel, B. | Мислити на Јави | 2002 | Микро књига | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 40.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Предавања |
 | | Предавања |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |