Програм се примењује од 25.10.2012..
Циљ предмета је развој алгоритамског начина мишљења. Студенти ће савладати основне алгоритме који се користе у имплементацији рачунарских програма и методе анализе њихове комплексности, коректности и перформанси. Поред тога, разумеће типове и каратеристике основних структура података, као и начине њихове примене.
Студенти ће по завршетку курса имати знања и вештине које ће им омогућити да на ефикасан начин имплементирају савремене рачунарске програме. Биће у стању да теоретски потврде коректност рачунарског програма и процене његову комплексност у погледу рачунских захтева и времена извршавања. Поред тога унапредиће вештину програмирања у програмском језику Јава.
Курс покрива следеће: основни концепти алгоритама и структура података, алгоритми за сортирање података, "подали и владај" приступ за дизајнирање алгоритама, итеративни алгоритми, основне структуре података (низови, листе, бинарна стабла), анализа коректности алгоритма, анализа комплексности и преглед неких не-детерминистичких (еволутивних) алгоритама. Теоретски део предмета је допуњен практичним вежбама дизајнирања и имплементације алгоритама и структура података у Java програмском језику.
Предавања и лабораторијске вежбе, тестови и испитни задатак. У оквиру лабораторијских вежби ће студенти бити оспособљени за имплементацију основних алгоритама и структура података у програмском језику Јава. Усвајање теоретских знања са предавања ће се проверавати тестовима, а испитни задатак ће укључивати практичну имплементацију алгоритма одговарајуће сложености.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Дејан Живковић | Основе Јава програмирања | 2009 | Универзитет Сингидунум | Српски језик |
Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, Clifford Stein | Introduction to Algorithms | 2009 | Massachusetts Institute of Technology | Енглески |
Andrew S. Tanenbaum | Архитектура и организација рачунара | 2005 | Микрокњига | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 20.00 |
Предметни пројекат | да | да | 50.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |