Предмет: Нове технологије у инжењерству и менаџменту
(12 -
IM2103) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2013.. Општи циљ предмета Нове технологије јесте постизање разумевања о месту, улози, потреби и примењивости нових технологија у различитим областима инжењерског менаџмента. У том смислу, циљ предмета је да код студената развије способности: (1) разумевања основних концепата нових (инфо, нано, био) технологија, (2) одабира технологије зависно од контекста и проблема који се посматра, (3) разумевања филозофије развоја технологије, од научног пробоја до иновације (4) везу између знања и иновације у развоју технологије и (5) улогу технологије у друштву знања и (6) предвиђања технолошких трендова у наредних XX година. Студенти који одслушају предмет, изврше предиспитне обавезе и положе испит су оспособљени да: (1) разумеју основне концепате нових (инфо, нано, био) технологија, (2) повежу елементе развоја нових технологија са пословном стратегијом, (3) управљају знањем за иновацију и предлажу стратегије за заштиту интелектуалне својине, (4) предлажу концептуална решења и као део мултидисциплинарног тима (са позиције менаџера производа, инжењера у равоју или логистици, техно предузетника) учествују у њиховој реализацији. Шта је технологија? Класификација технологија. Кондратиефов циклус. 3О технологије: инфо, био, нано. Веза између знања иновација и технологија. Управљање знањем за иновацију. Примена нових технологија у различитим областима инжењерског менаџмента. Изазови 21 века. Глобализација. Одрживост. Енергија. Град будућности. Мобилност. Комуникација. Пример нових технологија развијених у Србији: говорне технологије. Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања су аудиторна и комбинују теорију и практичне примере који су база за дискусију. Предавања делом реализују гостујући предавачи – најчешће експерти за одређену технологију, из академског и пословног окружења. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део наставе ће бити реализован посетом сајмовима, организацијама и компанијама.
|