Програм се примењује од 01.10.2005..
Стицање и унапређивање академске комуникативне компетенције на српском језику; Стицање и унапређивање академске комуникативне компетенције на српском језику;
Могућност препознавања функционалностилских регистара српског језика и уочавања њихове контекстуалне условљености, те способност укључивања у научни функционалностилски дискурс;
Појам и устројство језичке комуникације. Стратификација природног људског језика. Функционалностилска раслојеност српског језика. Разговорни дискурс (комуникација електронском поштом). Административни дискурс (креирање коресподенцијских жанрова: радне биографије, молбе, жалбе, захтева...). Публицистички дискурс. Белетристички дискурс. Опште карактеристике научног дискурса. Стилови научног дискурса и њихово устројство: академски стил; уџбенички стил; популарнонаучни стил. Израда научног рада: типови и структуре научних радова; документациона подлога научног рада (цитати, фусноте, библиографија); језик и стил научног рада; техничка обрада научног рада. Типичне супстандардне појаве у академској комуникацији и њихове корекције: правописни проблеми; избор речи и обрта; склоп реченице.
На почетку курса сви студенти пролазе кроз улазни тест којим се утврђује ниво културе писаних и говорних комуникација сваког полазника. Провера знања се обавља континуирано, током трајања курса. Завршни испит се полаже писмено и усмено и има за циљ да процени напредак сваког полазника у односу на ниво показан на улазном тесту.
Кроз интерактивне вежбе, у малим групама, демонстрираће се сложеност функција које успешна комуникација треба да испуни (исказивање личног става, резултата истраживања, размењивање мишљења, оцењивање туђих аругмената у писаној или говорној форми, преговарање, итд.). На вежбама ће се развијати и разумевање важности контекста у коме се одвија комуникација.
Монолошка метода, дијалошка метода, метода рада на тексту, корективна метода;
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Blommaert, J. | Discourse | 2005 | Cambridge: Cambridge University Press | Енглески |
Burgoon, J. K., Buller, D. B., & Woodall, W. G. | Nonverbal communication: The unspoken dialogue (2nd ed.) | 1996 | New York: McGraw-Hill | Енглески |
Bonvillian, N. | Language, Culture and Communication: The Meaning of Messages | 1993 | NJ: Prentice Hall | Енглески |
Cassell J. & Mcneill, D. | Gesture and the poetics of prose | 1991 | Poetics Today, 12, 375-404 | Енглески |
Severin, Werner J., Tankard, James W., Jr. | Communication Theories: Origins, Methods, Uses | 1979 | New York: Hastings House. | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на предавањима | да | да | 10.00 |
Семинарски рад | да | да | 40.00 |
Усмени део испита | не | да | 50.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |