Програм се примењује од 01.01.2009..
Основни циљ предмета је да се презентује интеракција између регионалног развоја и животне средине, с обзиром на то да постоје међусобни утицаји између оба поља развоја. Ови међуутицаји ће бити описани и објашњени у виду систематских приступа, али такође ће бити презентовани ризици различитих модела регионалног развоја и очувања потенцијала животне средине. Теме анализе животне средине биће природни услови, саобраћај, бука, фекалне воде, отпад и др. Такође, биће презентовани позитивни и негативни примери регионалног развоја. У оквиру циљева програма предвиђено је упознавање студената са стратегијама регионалног развоја, проблемима у регионима, предностима и слабостима, као и приликама и ризицима.
Студенти ће стећи знање о стратегијама регионалног развоја у смислу очувања животне средине, као и њиховом међусобном утицају. Биће и могућности да иницирају процесе регионалног развоја који омогућују очување животне средине. Студенти ће препознавати систематске садржаје пројеката који анализирају утицаје различитих фактора, а имаће и адекватно знање за креирање модела који се базирају на SWOT анализама и анализама прилика и ризика.
Увод, дефиниције, легални радни оквири Србије, ЕУ и појединих земаља; - теме животне средине, као што су: природни потенцијали, саобраћај, бука, отпадне воде, отпад; - системски приступи независном регионалном развоју и очувању животне средине; Процеси и начини учешћа грађана и утицајних група у трансформацијама и планирању региона.
- Фронтална метода;
- метода разговора;
- рад у групама;
- теренско-истраживачки рад.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Chapman K., Cumpers A., McKinnon D. | Learning, innovation and regional development: a critical appraisal of recent debates | 2002 | Progress in Human Geography, Vol. 26, No. 3, pp.293-311 | Енглески |
Slocombe D.S. | Environmental planning, ecosystem science, and ecosystem approaches for integrating environment and development | 1993 | Environmental Management, Vol. 17. No. 3, pp. 289-303 (USA) | Енглески |
EURES-Institut/ POPLAR S.A./ Hochschule St. Gallen | Preconditions for successful cross-border cooperation on environmental issues. Final Report | 1995 | Institut für Regionale Studien in Europa Schleicher-Tappeser Freiburg EURES, Breisgau | Енглески |
Lukesch R. et al. | Lower Styria - An INSURED Case Study on Sustainable Regional Development | 1998 | Institut für Regionale Studien in Europa Schleicher-Tappeser Freiburg EURES, Breisgau | Енглески |
Schleicher-Tappeser R., Strati F., Thierstein A., Walser M. | Sustainable Regional Development. A comprehensive approach | 1997 | Institut für Regionale Studien in Europa Schleicher-Tappeser Freiburg EURES, Breisgau | Енглески |
Hey, C. (Ed.) | Strengthening the Environmental Dimension. Conclusions and Recommendations from the Research Project "Environment and Freight Transport Policies" | 1996 | Institut für Regionale Studien in Europa Schleicher-Tappeser Freiburg EURES, Breisgau | Енглески |
Hey C., Brendle U. | Environmental Organizations and the EC. Action Options of Environmental Organizations for Improving Environmental Consciousness and Environmental Policy in the European Community | 1992 | Institut für Regionale Studien in Europa Schleicher-Tappeser Freiburg EURES, Breisgau | Енглески |
Carruthers J.I., Mundy B.(Eds.) | Environmental Valuation: Interregional and Intraregional Perspectives: Interregional and Intraregional Perspectives (Urban Planning and Environment) | 2006 | Ashgate Publishing | Енглески |
Vonkeman G.H. (ed.) | Sustainable Development of European Cities and Regions (Environment & Policy) | 2000 | Kluwer Academic Pub., Dodrecht | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 50.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |