Predmet: Sociologija kulture
(17 -
F108) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2004.. Osposobljenost grafičkih inženjera da shvate društveni značaj, ulogu, funkcije i karakteristike kulture u modernom društvu kako bi se uspešnije bavili grafičkim dizajnom. Kroz analiziranje aktuelnih tema iz oblasti sociologije kulture, studentima se nastoji pružiti potpuniji uvid u društvenu dinamiku i pokazati važnost poznavanja međuzavisnosti svih sfera društva. Sticanje znanja o osobinama, značaju i društvenim funkcijama kulture, sticanje znanja o komunikaciji i oblicima komunikacije, sticanje znanja o karakteristikama moderne i postmoderne kulture i umetnosti, sticanje znanja o značaju i ulozi grafičkog dizajna u estetizaciji modernog sveta. Razumevanje procesa koji se odvijaju na globalnom planu i uviđanje njihovog uticaja na kulturu. Pored stvaranja slike i razumevanja makro društvenog plana, važno je i sticanje znanja o mikro planu, odnosno o interakciji i komunikaciji među ljudima i njihovoj ulozi u oblikovanju društvene stvarnosti. Pojam i elementi kulture: pojam kulture, kultura i društvo, kultura i civilizacija, vrednosti, potrebe i norme, kultura i moral, kultura i religija, materijalna i duhovna kultura, subkultura i kontrakultura, kultura i nauka, kultura i ideologija, kultura i identitet. Kultura i komunikacija: pojam komunikacije, oblici komunikacije, verbalna, neverbalna, interpersonalna, rumorna i masovna komunikacija, govorni obrasci, upravljanje utiskom o sebi, grafička komunikacija. Mediji i društvo: masovni mediji, teorije o medijima; medijski imperijalizam i kulturna hegemonija, uticaj medija na društvo. Društvo i kultura:masovno društvo, masovna kultura, kulturna industrija, globalizacija i kultura, kulturni pluralizam, interkulturalnost; Sociologija umetnosti: pojam umetnosti, tržište i vrednosti, umetnost i kič, umetnost (kultura) i nasilje. Kultura kao način života-moda, imidž, idolatrija. Moderna i poistmoderna kultura:diferencijacija, racionalizacija i komodifikacija moderne kulture; hiperkomodifikacija, hiperracionalizacija i hiperdiferencijaciaj kao karakteristike postmoderne kulture. Grafički dizajn i moderno društvo: dizajnerska ideologija; estetika robne proizvodnje, dizajn kao stvaranje i upravljanje estetskim doživljajima ljudi; estetetizacija u modernom društvu. Nastava se izvodi u obliku predavanja i učešća studenta u raspravi o izloženim problemima, kao i izrade seminarskih radova, izlaganja semeniraskih radova na vežbama i diskusije studenata o problemima seminarskog rada.
|