Predmet: Ekonomija za menadžere
(17 -
MBA303) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2003.. Cilj kursa je da se studentima objasne osnovne ideje Mikroekonomije na jednostavan i razumljiv način, uz korišćenje mnoštva primera. Studenti će po završetku kursa imati bolje razumevanje ekonomskog okruženja i tržišta na kome posluju njihova preduzeća, proizvodnih mogućnosti, troškova proizvodnje, zakonitosti potražnje i ponude, i potrošačka merila vrednosti. Stečeno znanje će im pomoći u svakodnevnim odlukama usmerenim ka kreiranju vrednosti za potrošače i u organizaciji njihovog preduzeća. Praktično razumevanje oskudice; proizvodnih mogućnosti; marginalnih troškova i beneficija; komparativne prednosti i beneficije trgovanja; potražnje i ponude; načina formiranja cena; elastičnosti potražnje i ponude; vrsta i načina funkcionisanja tržišta; potrošačke i proizvođačke dobiti; uticaja zakonskih regulativa i porez korisnosti; izbora i ograničenja koja utiču na potražnju individualnih potrošača; tehnološke i ekonomske efikasnosti; zavisnosti obima proizvodnje i troškova; rentabilnog i optimalnog nivoa proizvodnje. Šta je ekonomija, ekonomski problem, potražnja i ponuda, elastičnost, efikasnost tržišta i alternativne metode alokacije resursa. Uticaj zakonske regulacije cena i poreza na tržišta. Korisnost i potražnja. Organizacija proizvodnje. Troškovi proizvodnje. Idealno konkurentna tržišta. Monopolska tržišta. Monopolsko konkurentna i ologopolska tržišta. Dodatak: korišćenje diferencijalnog računa za objašnjenje marginalne vrednosti. Primeri određivanja profita, rentabilnog i optimalnog nivoa proizvodnje, i elastičnosti. Predavanja, vežbe, osvežavanje gradiva (kraći repetitorijum), konsultacije, razmatranje konkretnih problema iz oblasti ekonomije, kao i prezentacije (PPT prezentacije, debate) projekata i seminarskih radova.
|