Предмет: Инжењеринг информационих система
(06 -
E2I41) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 30.09.2005.. Предмети предуслови
Стицање општих знања и специфичних вештина за разумевања значаја, суштине, прилаза у развоју и процеса организовања пословних система, као и примену основних менаџерских техника у управљању тим системима. Овладавање методама развоја информационих система и управљања процесом њиховог развоја. Примена CASE алата у процесу развоја информационих система. Разумевање улоге информационих система у унапређењу пословања организационих система. Разумевање CMMI, као једног приступа унапређењу пословања. Студенти стичу општа знања и специфичне вештине на основу којих постају компетентни за анализу процеса у пословном систему и његове функционалне структуре, као и решавање конкретних организационих проблема у раду пословних система. Стечена знања и вештине директно се користе у радној пракси, као и комплексним пројектима развоја информационих система. Развој организације процеса рада и пословних система. Мисија, циљеви и политике пословних система. Основни токови, функционална структура и организациона структура пословних система. Људски ресурси пословних система - карактеристике, компетентност, мотивација и тимски рад. Инфраструктурни ресурси пословних система - капацитет и флексибилност. Методе и технике управљања и унапређења процеса рада и пословања. Електронско пословање и процеси управљања пословним системима - планирање, координација и регулација послова. Бизнис планови. Управљање пројектима. Основне карактеристике и показатељи ефективности пословних система. Модел унапређења процеса пословања CMMI. Увод у информационе системе. Архитектура информационих система. Процес развоја информационих система. Методологија животног циклуса и модели процеса развоја информационих система. Стратешко планирање и метода BSP. Структурна систем анализа. Настава се изводи у облику предавања, аудиторних и рачунарских вежби (у рачунарској лабораторији) и консултација. Током целокупног процеса извођења наставе, студенти се подстичу на интензивну комуникацију, критичко резоновање, самостални рад и активан однос према процесу наставе. Услов за добијање потписа и излазак на завршни испит представља извршење свих предиспитних обавеза, у минималном обиму од 30 поена.
|