Предмет: Пројектовање и експлоатација обрадних и технолошких система
(17 -
PMS434) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 21.08.2017.. Стицање основних знања из области експлоатације обрадних и технолошких система, односно пројектовања машина алатки за обраду резањем као система, као и пројектовања појединих подсистема машина алатки. Познавање главних карактеристика обрадних и технолошких система. Познавање појединих склопова и компоненти машина алата за обраду резањем са становишта експлоатације и пројектовања. Упознавање са принципима савремених метода прорачуна машина алатки. Системи и процеси у производном машинству. Технолошки и обрадни системи. Модели обрадних система. Машина алатка као елемент обрадног система. Главне карактеристике машина и система: геометријске, технолошке и експлоатационе карактеристике. Дефинисање главних карактеристика машина алатки. Принципи реализације основних облика обрадака на појединим системима. Кинематска структура машина за процесе обраде метала скидањем струготине. Пројектовање компоненти машина алатки. Преносна структура машине алатке и погонски систем. Носећа структура машина алатки. Испитивање понашања машина алатки у експлоатацији. Испитивање виталних елемената и склопова машина алатки. Прорачун виталних елемената машина алатки применом метода коначних елемената. Сврха и значај одржавања и модернизације машина и система. Настава се изводи интерактивно у виду предавања, аудиторних и лабораторијских вежби и кроз консултације. На предавањима се излаже теоријски део градива илустрован карактеристичним примерима. Кроз аудиторне вежбе се примењују стечена знања при дефинисању концепције појединих подсистема машине алатке и машине алатке као целине. Кроз лабораторијске вежбе се примењују стечена знања за анализу понашања машина алатки у експлоатацији и решавање проблема при изради конкретних израдака. Поред предавања и вежби редовно се одржавају и консултације.Оцена испита се формира на основу: присуства на предавањима и вежбама, урађених задатака, успеха на колоквијуму и усменом делу испита.
|