Програм се примењује од 01.01.2007..
Циљ предмета је да студенте оспособи за решавање једноставних мрежа временски константне струје и временски променљиве струје, за прорачун импеданси, као и основних физичких параметара потрошача у оваквим мрежама, отпорности отпорника, индуктивности калемова и капацитивности кондензатора. Такође, циљ предмета је да се студенти, уз познавање монофазних мрежа, оспособе и за решавање једноставних симетричних трофазних мрежа.
Студент је обучен да израчуна струје и напоне у сложеној електричној мрежи временски константних и временски променљивих струја. Студент зна да израчуна импедансу различитих портрошача представљених мешовитим везама отпорника, калемова и кондензатора. Такодје, зна да одреди највећу могућу снагу неког пријемника у посматраном колу. Студент је обучен да реши једноставна монофазна и симетрична трофазна кола.
Рад електричних сила, напон и потенцијал електричног поља. Кондензатори. Јачина електричне струје. Први Кирхофов закон. Омов закон и отпорници. Редна и паралелна веза отпорника. Џулов закон. Други Кирхофов закон. Генератори и њихове карактеристике. Просто електрично коло. Решавање електричних мрежа. Електрична кола временски променљиве струје. Простопериодични режим, Импеданса, Решавање кола у комплексном домену, Комплексна снага, Услов преноса максималне снаге, Симетрични трофазни системи.
Путем предавања, аудиторних вежби и групних и индивидуалних консултација, полазећи од једноставнијих случајева и решавајући све компликованије примере, студент савлађује градиво предвиђено наставним програмом.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Анамарија Јухас, Миодраг Милутинов, Неда Пекариц Надј | Збирка задатака из основа електротехнике за струковне студије | 2012 | едиција ФТН | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 15.00 |
Тест | да | да | 15.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 70.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |