Ретроспективна изложба студентских радова на предмету “УРБАНА/РУРАЛНА АНАЛИЗА И МОРФОЛОГИЈА 1997-2010“ у организацији Факултета техничких наука и
Департмана за Архитектуру и урбанизам, биће свечано отворена у среду, 22.09.2010.године у 19 часова у Музеју Савремене уметности Војводине, Дунавска 37, Нови Сад. Изложба ће бити отворена до 05.09.2010. године.
Аутори о изложби:
„Ова изложба је проистекла из дугогодишњег рада са студентима на предмету Урбана/рурална анализа и морфологија на другој години основних студија на Департману за архитектуру и урбанизам на Факултету техничких наука у Новом Саду. Изложени су графички радови, макете и каталози парцела, које су студенти радили од оснивања предмета
На овом предмету био је ангажован велики број предавача, асистената, сарадника и демонстратора. Њихова љубав према раду, спремност да помажу и преносе своје знање, допринела је да се студенти квалитено припреме за урбанистичко пројектовање у наредним годинама студија. Истраживани су различити простори Новог Сада и Подграђа, а анализирани су и елементи једног сеоског насеља, Бачког Градишта. Осим анализа и валоризација улица, тргова, блокова и подручја насеља, студенти су се бавили и урбанистичким пројектовањем и реконструкцијом.
Током једногодишњег рада студенти пролазе кроз различите фазе рада, од тачно утврђених и потпуно дефинисаних задатака, до оних много слободнијих и креативнијих, од једноставнијих задатака до комплекснијих, као и од мањих просторних целина до већих и сложенијих. Основни циљ овог предмета је да се студенти упознају са елементима урбанизма, као и да савладају основне вештине анализе, валоризације и трансформације урбаног и руралног простора. Осим тога веома је битно да студенти схвате значај истраживања постојећег стања, као и да увиде свеопшту међуусловљеност елемената структуре насеља и начина функционисања, као и да сагледају своју велику одговорност при трансформацијама или пројектовању новог простора.
Рад са студентима је једна од најлеших професија, која може потпуно да вас испуни. Процес обостраног давања и примања, уколико је комуникација између учесника у педагошком раду квалитетна, доводи до изузетних резултата. Надамо се да се ти ефекти рада могу делимично сагледати и кроз ову изложбу.”
Љиљана Вукајлов и
Марија Дорић