Студент В године на студијском програму
Саобраћај и транспорт, Петар Красић, награђен од стране Европског Савета за Безбедност Саобраћаја из Брисела за пројекат под називом „Roads to Respect“. Пројекат под називом „Roads to Respect“ (R2R), покренут је од стране Европског Савета за Безбедност Саобраћаја (European Transport Safety Council) на тему „Отклањање црних тачака“, а Факултет техничких наука из Новог Сада као један од учесника остварио је изузетан успех.
Позив на конкурс студентима ФТН-а упућен је од стране Даниела Угартеа и Габријела Симчића, запослених у ETSC-у, који су наш факултет посетили у јуну 2008. Пројекат је обухватио и студенте са Универзитета у Словенији, Хрватској, Румунији, Бугарској, Грчкој и Кипру, са циљем повезивања студената истог професионалног опредељења. На конкурс се пријавило 14 студената из Србије, док је укупно било пријављено 78 студената из седам земаља Европе.
Студент тада треће године саобраћајног одсека, Петар Красић, и асистент и студент
докторских студија Светлана Башић су добили учешће у пројекту, на основу идеја које су касније реализовали у стварне пројекте. Након селекције студената, исти су крајем септембра 2008. године отпутовали у Брисел где су похађали петодневни курс на тему безбедности саобраћаја, управљања опасним местима на путевима, као и политичких активности у циљу имплементације својих пројеката. Предавања су држали стручњаци из области собраћаја, политичких наука, чланови Европског Парламента, невладиних организација и компанија које послују у Европи, а све у циљу проширивања знања из области безбедности саобраћаја. Такође, студенти су у Бриселу представили своје идејне пројекте и направили план за даљи рад на пројектима и њиховој имплементацији. Након повратка у Србију, студенти су имали девет месеци да раде на техничком делу пројекта и на политичкој кампањи. Сваки студент је направио свој план и активности које су биле у складу са темом пројекта.
Петар Красић износи нека од искустава: „За технички део пројекта ствари су биле јасне, препознати црну тачку, одредити проблематику и неповољне елементе које постоје а затим дефинисати предлоге за побољшање услова одвијања саобраћаја. Политички део је наравно тежи и представља изазов јер смо ми студенти техничког факултета и немамо искуства у тој области. Од сарадње са МУП-ом, администрацијом факултета, као и тражењем подршке компанија, невладиних организација и прикупљањем спонзорстава за имплементацију, посао није био нимало лак.“
Након датог рока, сви студенти су имали задатак да саставе извештај о оствареним активностима и резултатима рада и пошаљу га у Брисел до краја јула 2009. године.
Руководство ETSC-а је формирало жири који је прегледао извештаје студената. Жири је донео одлуку да су победници „Roads to Respect“ пројекта за 2008. годину: Петар Красић (Србија), Петрос Секерис (Грчка) и Мариос Пхиллипоу (Кипар). За уложен труд Европски Савет за Безбедност Саобраћаја је одлучио да награди студенте. Петар Красић ће 29. септембра ове године отпутовати у Брисел, где ће присуствовати додели награда и представити свој пројекат у Европском Парламенту пред члановима Европске Комисије, Европскг Парламента, члановима Европског Савета за Безбедност Саобраћаја, компанија Toyota-е, 3М-а, као и новим учесницима R2R пројекта. То је идеалан начин да се следећој генерацији студената прикажу реални потези који доводе до побољшања услова безбедности саобраћаја, уз мале инвестиције у имплементацију пројеката.
Пројекат се тренутно имплементира у Србији а тиче се локалног пута Панонија – Бајша. Локалне власти општине Бачка Топола су, након презентације коју је Петар одржао у згради општине, одлучиле да имплементирају пројекат и на тај начин сачувају многе животе. Корист која произилази из свега овога је непроцењива. Саобраћајне незгоде су на овом путу у великој мери проузроковане лошим одржавањем пута као и недостатком одговарајуће саобраћајне сигнализације.
Средства уложена за санирање последица саобраћајних незгода пута Панонија – Бајша би дала више користи да су уложена у саобраћајну сигнализацију и опрему за безбедност саобраћаја. Док се материјална штета може надокнадити новцем, људски живот нема цену и представља највећи губитак за друштво. Управо је спашавање људских живота циљ овог пројекта и у томе се огледа његов значај.