Predmet: Projektovanje skladišta podataka
(12 -
IM2513) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2013.. Predmeti kojima je preduslov predmet Projektovanje skladišta podataka
Cilj nastavnog predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim principima izgradnje i primene skladišta podataka (SP), ukazujući na značaj strateške analize organizacije u funkciji razvoja sistema skladišta podataka. Kroz savladavanje opšte metodologije projektovanja i opšte arhitekture sistema skladišta podataka studenti treba da budu u mogućnosti da planiraju razvoj projekta SP, izaberu odgovarajuće komponente arhitekture i izgrade SP koje će biti dobar osnov za izgradnju kvalitetnog sistema poslovne inteligencije. S obzirom na izuzetno dinamičan razvoj komercijalnih alata u ovoj oblasti, značajan cilj je da se studenti osposobe za sistematičan pristup izučavanju novih alata, koji će im omogućiti brzo i lako ovladavanje njihovom primenom. Studenti će, biti osposobljeni da formulišu problem iz realnog sveta, modeluju i izgrade odgovarajuću bazu podataka, modeluju i izgrade sistem za izvođenje analitičkih podataka iz transakcionih, primenom raznih metoda, kao i da izgrade skladište podataka u koje će dati podaci biti smešteni. Ovladaće mehanizmima sistema za upravljanje bazama podataka (SUBP) namenjenim za podršku sistema SP, kao i tehnikama za poboljšanje performantnosti sistema SP. Uvod u skladišta podataka i poslovnu inteligenciju. Strateška analiza organizacije u funkciji razvoja SP i sistema za podršku odlučivanju. Složenost izgradnje i korišćenja sistema skladišta podataka. Opšta arhitektura sistema SP. Opšta metodologija projektovanja sistema SP. Upravljanje metapodacima. Metode i tehnike inicijalnog punjenja i osvežavanja sadržaja SP. Metode i tehnike izvođenja analitičkih podataka iz transakcionih. Transformacija podataka i njihovo punjenje u SP. Mehanizmi sistema za upravljanje bazom podataka za podršku sistema SP. Performantnost, bezbednost i sigurnost sistema SP. Predavanja; računarske vežbe; konsultacije; grupna i samostalna izrada obaveznih zadataka. Tokom celokupnog procesa izvođenja nastave, studenti se podstiču na intenzivnu komunikaciju, kritičko rezonovanje, samostalni rad i aktivan odnos prema procesu nastave.
|