Програм се примењује од 01.10.2009..
Основни циљ предмета је стицање знања везаних за примену енергетске електронике у индустријским погонима, анализа структура електромоторних погона, типова и врсте мерне и сензорне опреме, програмабилних логички контролери и надзорнисистеми.
Познавање врста претварача енергетске електронике и начина анализе њиховог рада. Познавање техника аквизиције и обраде сигнала у индустријском окружењу. Познавање начина контроле и вођења индустријских процеса
Увод. Пројектовање уређаја енергетске електронике за погон и индустрију. Место и значај моделовања енергетских претварача ипогона. Класификација симулационих алата. Методе симулације система енергетске електронике у регулисаним погонима.Методе моделовања енергетских претварача. Идеализације и апроксимације. Општи типови претварача. Место и значај уређајаенергетске електронике у погонима. Наизменичне машине у индустрији. Технике импулсно ширинске модулације. Скаларна ивекторска контрола. Опште карактеристике фреквентих регулатора. Сензори у индустрији. Врсте и типови. Програмабилнилогички контролери. Индустријске мреже. Надзорни и аквизициони системи. Поступак израде уређаја. Паковање и заштита.Зрачење и виши хармоници – електромагнетна компатибилност (ЕМЦ). Техничка документација. Стандарди и тестирање.
Предавања и лабораторијска вежбања су усмерена на упознавање и самостално руковање савременим елементимаиндустријске аутоматизације. Предвиђа се посета фабрикама у циљу потпуног разумевања градива које је теоријски излагано и практично проверавано на лабораторијским вежбањима.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Веран Васић, Дражен Дујић | Енергетска електроника у погону и индустрији | 2006 | | Српски језик |
Бранко Докић | Енергетска електроника-претварачи и регулатори | 2000 | | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 60.00 |
Присуство на лабораторијским вежбама | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |