Predmet: Dizajn prostornih oblika (17 - IA006)


Osnovne informacije

KategorijaNaučno-stručni
Naučna oblastRačunarska grafika
MultidisciplinarnaDa
ESPB6
Matične organizacione jedinice predmeta

Departman za arhitekturu i urbanizam
Program predmeta

Program se primenjuje od 01.10.2010..


Predmeti kojima je preduslov predmet Dizajn prostornih oblika

Naziv predmetaMora se odslušatiMora se položiti
Dizajn teksture i svetladada
Osposobljavanje studenata za prostornu vizuelizaciju i za generisanje prostornih modela.
Korišćenje grafičkih programa za 3D vizuelizaciju, kao i dobra percepcija prostora.
Grafički programski sistemi i modeli. Načini prezentovanja informacija: rasterska grafika i vektorska grafika. Osnove prostornog oblikovanja. Korisnički interfejs. Struktura programskih sistema za prostorno oblikovanje. Slika: prirodna i generisana. Snimanje objekata. Predstavljanje projiciranja i pogleda. Paralelno projiciranje: ortogonalno i koso. Centralno projiciranje, perspektivna slika sa jednim, dva ili tri nedogleda. Ortogonalne projekcije. Aksonometrijske projekcije. Dizajn pogleda kod kompjutera. Krive u računarskoj grafici: kubni splajn, normalizovani kubni splajn, Bezijeove krive, NURBS. Površi u računarskoj grafici: rotacione površi, prostiruće površi, kvadrike, vođene i razvojne površi, Kunove linearne površi, Kunove dvostruko kubne površi, prikazivanje površi pomoću zakrpa, kartografske parametarske površi, dvolinearne površi, Bezijeove površi. Geometrijski primitivi: kocka, paralelopiped, cilindar i lopta. Preseci krivih i površi: algebarske metode, metode deljenja, diskretne metode. Kontura površi. Preseci površi na osnovu geometrijskih modela. Bulove operacije sa solidima. Vidljivost: slikarski algoritam, Newell -ov algoritam, Warnock -ov algoritam, Z Buffer algoritam. Algoritmi odsecanja: Clipping, Cohen-Sutherland Line Clipping, Cyrus-Beck. Promene oblika objekata. Pomeranje temenih tačaka. Globalne promene oblika. Promene slobodne forme. Transformacije: 2D i 3D. Konfigurisanje prostora. Dobijanje 3D slike od 2D uzorka. Fraktali. Primena različitih aplikativnih softvera. Skiciranje: 3D scena. Postavljanje scene: očna tačka i ravan lika.
Predavanja, računarske vežbe, konsultacije.
AutoriNazivGodinaIzdavačJezik
Watt, A.3D Computer Graphics2000Addison-Wesley, New YorkEngleski
AutodeskAutodesk 3DS MAX Tutorial guide2005AutodeskEngleski
Obradović, R., i dr.Dizajn prostornih oblika : odabrani primeri2009Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSrpski jezik
Obradović, R.Računarska grafika : krive i površi2012Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSrpski jezik
Hewitt,C., Bierut,M., Lasseter, J.Designing with Pixar : 45 Activities to Create Your Own Characters, Worlds, and Stories2016Disney Enterprises, Inc. and Pixar Animation Studios, EmeryvilleEngleski
Thomas, F., Johnston, O.The Illusion of Life: Disney Animation1995Walt Disney Productions, New YorkEngleski
Yamaguchi, F.Curves and Surfaces in Computer Aided Geometric Design2013SpringerEngleski
Predmetna aktivnostPredispitnaObaveznaBroj poena
Predmetni(projektni)zadatakdada15.00
Predmetni(projektni)zadatakdada15.00
Predmetni projekatdada30.00
Prisustvo na vežbamadada5.00
Domaći zadatakdada5.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorijaneda30.00
Ime i prezimeVid nastave
Nedostaje slika

Obradović dr Ratko
Redovni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Kuzmanović dr Nenad
Docent iz polja umetnosti

Predavanja
Nedostaje slika

Obradović Miloš
Asistent

Računarske vežbe
Nedostaje slika

Miščević Milan
Asistent

Računarske vežbe
Nedostaje slika

Bobić Aleksandra
Asistent

Računarske vežbe