Предмет: 3Д моделовање
(09 -
IA009) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2010.. Предмети предуслови
Предмети којима је предуслов предмет 3Д моделовање
Упознавање студената са методама моделирања тродимензионалних објеката и израдом анимација. Стечена знања су добра основа за практичан рад у овој област. Мапирање. Поступак мапирања, интерполација, параметри интерполације, линеарна интерполација у 3Д. МИП мапа. Bump мапирање. Дислоцирана мапа. Светлосна мапа. Светло. Дефиниције: светло, осветљење, сенчење. Визуелизација светла, мерење светла. Рефлексија: Phong-ов модел, спекуларна рефлексија, дифузна рефлексија. Бело и обојено светло. Tinted светло. Релације светла и воде, Caustics. Типови светлосних извора, тачкасто и конусно светло. Цилиндрично светло и Area светло. Амбијетално и линеарно светло. Основне компоненте светлосног извора: позиција и оријентација, боја и интензитета, сенка. Осветљавање сцене: Key светло, Fill светло, Kick и Rim светла. Позиције светла: фронтално и бочно. Камера. 3Д поглед: синтетичка камера. Видљиве површи. Модел 3Д фотографисања и снимања. Синтетичка камера: позиција, оријентација, Look и Up вектори. Пропорција на графичком екрану. Угао посматрања, сочиво камере. Предња и задња раван одсецања. Фокусна дужина. Типови камера: Target и Free. Контрола погледа камере. Замућење. Постављање камере на путању. Типови фотографија код камере. Динамична камера. Предавања, рачунарске вежбе. Консултације.
|