Предмет: Основе инжењерске анимације
(09 -
IGB340) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2010.. Предмети предуслови
Предмети којима је предуслов предмет Основе инжењерске анимације
Оспособљавање студената за израду компјутерских анимација, упознавање са основним појмовима и методама за генерисање анимације. Да стечена знања примењују у даљем процесу образовања као и у будућем професионалном раду. Моделовање хијерархијске кинематике. Покретни сегменти, врсте зглобних веза. Симулације физичких ефеката. Амбијент. Бојење 3Д модела и рендеровање. Примена различитих апликативних софтвера.Скицирање: 3Д сцена. Скицирање као подлога за анимацију. Историја анимације и компјутерске анимације. Креативни развој анимације: припрема сценарија, анализа сцена и карактера, дизајн карактера, израда стратегије за продукцију, формирање тимова за техничко извођење анимације, монтажа сцена (слике и звука). Моделовање: простор, објекти и структуре. Трансформације, глобалне и локалне. Технике моделовања, криве, примитиви, површи. Геометрија фрактала, систем честица (particles), моделовање биљака, моделовање физичких карактеристика. Моделовање коже, длаке (косе) и одеће. Рендеровање: светла, камере и материјали. Колор модели, RGB, HSL. Различити модели рендеровања: Z-buffer, Ray Tracing. Осветлење и рефлексија.Сенчење: дифузно, спекуларно, Smooth, амбијентално, RenderMan senčenje. Мапирање слике, креирање мапе, мапе у реалном времену, позиционирање мапе, blending мапе. Рефлексија на површини. Предавања и вежбе у рачунарској лабораторији. Консултације. Рачунарске вежбе су базиране на коришћењу софтвера 3D Studio MAX, After Effects и Premiere. Током семестра организују се колоквијуми након апсолвираних заокружених тематских целина. Током целог семестра ради се на изради компјутерске анимације, сваки студент радиће своју личну анимацију а и група са вежби формираће заједничку анимацију. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби и успеха на испитним обавезама и завршног испита.
|