Program se primenjuje od 01.10.2013..
Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjima iz oblasti marketinga u inženjerskom okruženju, koje omogućavaju studentima da samostalno izvedu analizu tržišta i osmisle kreativna marketinška rešenja. U okviru ovog predmeta, diplomirani inženjer menadžmenta steći će kompetencije za upravljanje i unapređenje poslovnih procesa u okviru marketing funkcija.
Studenti će biti osposobljeni za organizaciju i unapređenje poslovnih procesa u izazovnom inženjerskom okruženju, uzimajući u obzir potrebe tržišta i vladajuće trendove. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za razvoj marketinških aktivnosti, upravljanje komunikacionim procesima i kreiranje kreativnih rešenja u području inženjerstva.
Holistički pristup marketingu; Marketing odnosa; Specifičnosti marketing funkcije u inženjerstvu; Analiza marketinškog okruženja (PEST i SWOT), Segmentacija i targetiranje tržišta, Marketinška istraživanja - strategije konkurencije; Marketing miks (4P vs 4C, 6P, 7P); Upravljanje proizvodnim portfolijom (BCG matrica); Uloga marketinga u razvoju proizvoda - životni ciklus proizvoda; Uloga marketinga u kreiranju distributivne i cenovne strategije; Marketing komunikacije i promotivne strategije; Korporativna društvena odgovornost i značaj eko-marketinga; Strategije pozicioniranja i izgradnje brenda.
Nastava na predmetu obuhvata predavanja i auditorne vežbe. U okviru predavanja, studenti se upoznaju sa teorijskim osnovama i principima industrijskog marketinga. Na auditornim vežbama se podstiče rad u grupama, rešavanje praktičnih primera i studija slučaja, pri čemu se poseban akcenat stavlja na interaktivan rad sa studentima i podsticanje pronalaženja individualnih i timskih kreativnih rešenja.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Đorđe Ćelić | Industrijski marketing, elektronska skripta | 2018 | Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu | Srpski jezik |
McDaniel, C., Hair, J. F., Lamb, C. W. | Marketing MKTG | 2013 | Data Status, Beograd | Srpski jezik |
Kotler, F. i dr. | Principi marketinga | 2007 | MATE, Beograd | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 20.00 |
Test | da | da | 20.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 20.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 30.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |
| | Auditorne vežbe |
| | Auditorne vežbe |