Програм се примењује од 01.10.2010..
Предмети предуслови
Упознавање студената са принципима Интерактивне инжењерске графике и оспособљавање студената за самостални развој апликација.
Да знања стечена из поља Интерактивне инжењерске графике и развоја апликација применом VTK и OpenGL библиотека, примењују у даљем процесу образовања, као и у будућем професионалном раду.
Увод у интерактивну инжењерску графику. Упознавање са VTK (Visulization ToolKit) објектно оријентисаном библиотеком за приказ 3Д графике. Основне класе за дефинисање сцене (vtkRenderWindow, vtkRenderer, vtkActor, vtkLights, vtkCamera, vtkMapper) применом VTK библиотеке. Импортовање претходно генерисаних модела у 3DS формату у радни простор (vtk3DSImporter). Просторне трансформације (транслација, ротација и скалирање) у VTK окружењу. Дефинисање интеракције корисника са окружењем (vtkRenderWindowInteractor). Дефинисање текстура и њихов импорт у радно окружење (vtkTexture). Генерисање 3Д модела применом Marching cubes algoritma, на основу серије снимака. Принципи визуелизација векторског поља из различитих инжењерских области. Увод у OpenGL и GLUT библиотеку. Структура програма за инжењерску графику применом GLUT библиотеке. Репрезентације описа модела (CSG, B-Rep, Voxel i Dexel). Алгоритми просторне поделе простора (Octree, Quadtree и BSP поделе). Основе виртуалне реалности (дефиниција појма, принципи, излазни и улазни уређаји). Дефинисање активног стереоскопског приказа применом OpenGL библиотеке и CrystalEyes стерео наочара. Примена хептичког уређаја Phantom Omni, за манипулацију објектима у виртуалном простору.
Предавања, рачунарске вежбе и консултације.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Schroeder, W., Martin, K., Lorensen, B. | Visualization Toolkit – An Object Oriented Approach to 3D Graphics, The third edition | 2002 | Kitware Inc | Енглески |
Angel, E. | Interactive Computer Graphics, A top-Down Approach Using OpenGL | 2003 | Pearson Education | Енглески |
Angel, E. | OpenGL, A Primer | 2002 | Addison-Wesley | Енглески |
4. Foley, J.D, van Dam, A., Feiner, S.K., Hughes, J.F. | Computer Graphics: Principles and Practice | 1996 | Addison-Wesley | Енглески |
Милићев, Д. | Објектно оријентисано програмирање на језику C++ | 1996 | Микро књига | Српски језик |
SensAble Technologies, Inc. | OpenHaptics toolkit version 3.0 – Programmers- Guide | 2008 | SensAble Technologies, Inc. | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 30.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
Презентација | да | да | 10.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |