Program se primenjuje od 01.10.2013..
Usvajanje osnovnih znanja o paradigmama, metodama, tehnikama, strategijama rada u okviru marketing funkcije sa akcentom na specifičnosti industijskog marketinga i razvijanje sposobnosti kreiranja fleksibilnih načina reagovanja na promenljive uslove poslovanja.
Izgradnja inženjera sa "osećajem" za tržište i sposobnošću sagledavanja savremenog poslovnog okruženja sa aspekta marketing funkcije preduzeća u svoj njegovoj kompleksnosti.
1. Pojmovno određenje marketing funkcije; 2. Specifičnosti i razlike industijskog marketinga i marketinga finalne potrošnje; 3. B2B marketing miks (4P vs 4C, 6P, 7P); 4. B2B promotivni miks, kreiranje promotivne poruke, 5M; 5. Analize: PEST, SWOT i BCG matrica; 6. Životni ciklus industrijskih proizvoda; 7. Industijski marketing i konflikti; 8. Specifičnosti B2B konkurencije; 9. Strategije proizvoda u industijskom marketingu, 10. Ansoff-ova matrica, 11. Strategija segmentacije, diferenciranja i pozicioniranja, 12. Marketing strategije životnog ciklusa industrijskih proizvoda; Trendovi razvoja industrijskog marketinga.
Nastava se izvodi putem predavanja i auditornih vežbi. Na predavanjima se izlažu teoretske osnove i principi marketinga, predavanja su dodatno propraćena karakterističnim studijama slučaja. Na auditornim vežbama se detaljnije razrađuju teorijske postavke definisane na predavanjima putem praktičnih primera u interakciji sa studentima.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Nikolić, S. et al. | Industrijski marketing: paradigme, dileme i perspektive (u pripremi za štampu) | 2013 | Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu | Srpski jezik |
Morrris, MmH., Pitt, L,F., Honeycutt, Jr. E.D. | Business-to-Business Marketing | 2001 | Sage Publications, London | Engleski |
Webster, F. E. | Industrial Marketing Strategy | 1991 | JohnWiley & Sons, New York | Engleski |
Brassington, F., Pettitt, S. | Principles of Marketing | 2006 | Financial Times Management | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 10.00 |
Test | da | da | 10.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Kolokvijum | da | ne | 10.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 70.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |
| | Auditorne vežbe |