Predmet: Dizajn teksture i svetla
(17 -
RG001) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 19.07.2017.. Predmeti preduslovi
Predmeti kojima je preduslov predmet Dizajn teksture i svetla
Savladavanje tema koje se odnose na boje, kreiranje teksture za zadate 3D modele, postavljanje svetla na scenu, kreiranje sintetičke kamere, njeno postavljanje na scenu i konačno, dobijanje 2D slike (rendera). Kreiranje tekstura za različite 3D modele: krutih tela ali i animiranih. Postavljanje svetala za dve scene: dnevnu i noćnu. Izrada rendera, koji su estetski i u tehničkom smislu, visokog kvaliteta. Mapiranje. Postupak mapiranja, interpolacija, parametri interpolacije, linearna interpolacija u 3D. Tehnike mapiranja: obojeno, spekularno, osvetljeno, transparentno, Displacement, Bump, normalno. Fotografska tekstura. Stilizovana tekstura. Rezolucija teksture. Ponavljanje mapa (Tilling maps). Grafiti i zaprljane mape. Projekcije kod mape: ravna, cilindriča i sferna. UV koordinate: implicitne i eksplicitne. Teskture sa polom. 3D mapiranje. Boje, RGB model. Osnovne i subtraktivne boje. Nijansa, zasićenje i intenzitet boje. Boja svetla i boja površi. Kolor šema. Kontrast boja, komplementarne boje. Tople i hladne boje. Balans boja. Temperatura boja. Svetlo. Definicije: svetlo, osvetljenje, senčenje. Tipovi svetla: ambijentalno, usmereno (directional), tačkasto, Spotlight, Area svetlo, zapreminsko svetlo. Senčenje. Komponente svetla. Modeli refleksije: idealna, nesavršena, idealna difuzna. Phong-ov model refleksije. Vizuelizacija i merenje svetla. Belo, obojeno, tinted svetlo. Relacije svetla i vode, kaustika. Osnovne komponente svetlosnog izvora: pozicija i orijentacija, boja i intenziteta,opadanje intenziteta, senka. Osvetljavanje scene: Key svetlo, Fill svetlo, Kick i Rim svetlo. Pozicije svetla na sceni. Kamera. 3D pogled i sintetička kamera. Osobine sintetičke kamere: pozicija, orijentacija, vrsta pogleda, dubina pogleda, fokusno rastojanje, ravan filma. Tipovi kamera u 3D sofveru: Target i Free. Kontrola pogleda (položaja kamere), tipovi sočiva, zamućenje. Tipovi fotografija. Osnove renderovanja.Senka, njena vizuelizacija, prostorne relacije. Kompozicija senki i kontrasti. Algoritmi za senčenje: Depth map i Raytraced. Oblici izvođenja nastave su: predavanja, praktičan rad u laboratoriji za animaciju, izrada projekata i konsultacije. Na predavanjima i vežbama se izlaže sadržaj predmeta i potencira se aktivno učešće studenata. Praktični deo studenti savladavaju preko predmetnih projekata.
|