Predmet: Tehnike renderovanja
(17 -
RG003) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 14.07.2017.. Predmeti preduslovi
Predmeti kojima je preduslov predmet Tehnike renderovanja
Savladavanje tema koje se odnose na dobijanje kvalitetne 2D slike (rendera), polazeći od 3D modela na koji je postavljena odgovarajuća tekstura. Kreiranje jednostavnih animacija korišćenjem direktne ili inverzne kinematike. Kreiranje rendera za različite 3D modele i različite teksture, kao i postavke svetla i sintetičke kamere. Izrada rendera, koji su estetski i u tehničkom smislu, visokog kvaliteta. Kreiranje kratkih filmova, kao kompozicije više slika. Kreiranje animacije pomoću kostiju ili bez njih. Korišćenje direktne i inverzne kinematike. Interfejs za kreiranje animacije: Auto Key i Set Key modovi. Brzina kretanja u animaciji. Pomeranje, brisanje i kopiranje ključnih frejmova. Linkovanje objekata. Kreiranje Preview animacije. Editor krivih (Curve editor), animacija linkovanih objekata, animacija objekta po zadatoj putanji, animacija kamere po zadatoj putanji. Rigging geometrijski jednostavnih modela, poput Pixar-ove lampe. Rigging bez kostiju. Rigging pomoću kostiju. Inverzna kinematika (Inverse Kinematik) i direktna kinematika (Forward Kinematik). Animacija Pixar-ove lampe direktnom i inverznom kinematikom. Kreiranje animacije životinje koja ima jednostavan mehanizam kretanja, poput gusenice. Na tom primeru izučava se kreiranje kostiju, lejera, kontrolora, povezivanje geometrije modela (meša) sa kostima (Skining), kreiranje Point helpera. Kreiranje jednostavnih simulacija: zastava na vetru, cepanje tkanine, kreiranja deformisanog jastuka i simulacija lelujanja lišća na drvetu. Korišćenje različitih softvera za izradu rendera: Mental ray, Renderman i VRay. Oblici izvođenja nastave su: predavanja, praktičan rad u laboratoriji za animaciju, izrada projekata i konsultacije. Na predavanjima i vežbama se izlaže sadržaj predmeta i potencira se aktivno učešće studenata. Praktični deo studenti savladavaju preko predmetnih projekata.
|