Program se primenjuje od 01.10.2003..
Cilj predmeta je usmeren na upoznavanje studenata sa savremenim pristupima upravljanju ljudskim resursima i promenjenom ulogom pojedinca u uslovima stvaranja učećih organizacija i ekonomije znanja. Ljudski kapital čini osnovu uspešnosti organizacija, posebno u uslovima stalnih i nepredvidivih promena. Značaj sagledavanja potencijala pojedinaca, sposobnosti, osobina ličnosti, motivacije i posebno znanja, predstavlja osnovu za upravljanje ljudskim resursima i razvoj zaposlenih, a time i razvoj organizacije. Takođe, cilj je i upoznavanje sa osnovnim personalnim preduslovima za stvaranje poželjnog organizacionog ponašanja i usklađivanja ciljeva organizacije sa ciljevima zaposlenih.
Formiranje znanja i stavova kojima bi se stvorili preduslovi za stvaranje korisnih znanja upotrebljivih u realnosti. Upravljanje ljudskim resursima se u našim organizacijama prepoznaje kao najslabiji segment upravljanja, a segment koji ima najveće potencijale. Praktična znanja i veštine usvojene na predmetu predstavljaju osnovu za stvaranje koncepta upravljanja i razvoja ljudskih resursa u ekonomiji znanja.
Planiranje ljudskih resursa; Regrutovanje i selekcija; Socijalizacija i razvoj zaposlenih; Motivisanje i procena uspešnosti; Predupređenje konflikata; Stvaranje timskog učinka; Prevazilaženje stresa na poslu; Osnovni koncept ekonomije znanja i karakteristike radnika znanja; Metode i tehnike za kreiranje motivacionih strategija u ekonomiji znanja.
Nastava se izvodi interaktivno, uz aktivno učešće studenata u procesu nastave. Broj vežbi, studija slučajeva, praktičnih zadataka je povećan, sa ciljem da se teorijski pristupi praktično približe studentima i omogući lakše usvajanje.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Tissen, R., Andriessen, D., Lekanne, F. | Value-Based Knowledge Management | 1998 | Adison Wesley Longman, Amstredam | Engleski |
Rene Tissen J., Daniel Andriessen, Frank R.E., Lekanne Deprez | The Knowledge Divident - creating high performance companies through value-based management | 2000 | Pearson Education | Engleski |
Lekanne Deprez, Frank R.E., Rene J. Tissen | Zero Space. Moving Beyond Organizational limits | 2002 | Pearson Education | Engleski |
Noe, R.A., Hollenbeck, J.R., Gerhart, B., Wright, P.M. | Human Resource Management | 2006 | McGraw-Hill/Irvin, New York | Engleski |
Grubić-Nešić, L. | Razvoj ljudskih resursa | 2014 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
CASCIO, Wayne F. | Managing Human Resources | 1986 | London: McGraw Hill | Engleski |
LIKERT, Rensis | The Human Organization | 1967 | New York: McGraw Hill | Engleski |
MASLOW, Abraham H. | New knowledge in human values | 1970 | Chicago: Henry Regnery Company | Engleski |
ARASTEH, Reza A. | Creativity in human development | 1976 | New York: Schenkman Publ., Co. | Engleski |
FRENCH, Wendell L. | Understanding Human Behavior in Organizations | 1985 | New York: Harper & Row | Engleski |
MCCORMICK, Ernest J. | Human factord in engineering and design | 1976 | New York: McGraw-Hill Book | Engleski |
SIKULA, Andrew | Personnel administration and human resources management | 1976 | Santa Barbara: John Wiley&Sons | Engleski |
LIKER, Jeffrey K. | Toyota culture | 2008 | New York: McGraw-Hill | Engleski |
ГЛУХОВ, В. В. | Економија знања | 2011 | Нови Сад: Висока пословна школа струковних студија | Srpski jezik |
BADARACCO, Joseph L. | The knowledge link | 1991 | Boston, Mass.: Harvard Business School Press | Engleski |
MILAČIĆ, Vladimir R. | Industrija znanja | 2006 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
MILAČIĆ, Vladimir R. | Politička ekonomija industrije znanja | 2010 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 20.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 70.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |
| | Auditorne vežbe |
| | Auditorne vežbe |