Predmet: Industrijski Marketing
(12 -
IM1015) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2013.. Usvajanje osnovnih znanja o paradigmama, metodama, tehnikama, strategijama rada u okviru marketing funkcije sa akcentom na specifičnosti industijskog marketinga i razvijanje sposobnosti kreiranja fleksibilnih načina reagovanja na promenljive uslove poslovanja. Izgradnja inženjera sa "osećajem" za tržište i sposobnošću sagledavanja savremenog poslovnog okruženja sa aspekta marketing funkcije preduzeća u svoj njegovoj kompleksnosti. 1. Pojmovno određenje marketing funkcije; 2. Specifičnosti i razlike industijskog marketinga i marketinga finalne potrošnje; 3. B2B marketing miks (4P vs 4C, 6P, 7P); 4. B2B promotivni miks, kreiranje promotivne poruke, 5M; 5. Analize: PEST, SWOT i BCG matrica; 6. Životni ciklus industrijskih proizvoda; 7. Industijski marketing i konflikti; 8. Specifičnosti B2B konkurencije; 9. Strategije proizvoda u industijskom marketingu, 10. Ansoff-ova matrica, 11. Strategija segmentacije, diferenciranja i pozicioniranja, 12. Marketing strategije životnog ciklusa industrijskih proizvoda; Trendovi razvoja industrijskog marketinga. Nastava se izvodi putem predavanja i auditornih vežbi. Na predavanjima se izlažu teoretske osnove i principi marketinga, predavanja su dodatno propraćena karakterističnim studijama slučaja. Na auditornim vežbama se detaljnije razrađuju teorijske postavke definisane na predavanjima putem praktičnih primera u interakciji sa studentima.
|