Program se primenjuje od 01.10.2010..
Predmeti preduslovi
Osposobljavanje studenata za izradu kompjuterskih animacija, upoznavanje sa osnovnim pojmovima i metodama za generisanje animacije.
Da stečena znanja primenjuju u daljem procesu obrazovanja kao i u budućem profesionalnom radu.
Principi animacije: sabij i razvuci, predviđanje, postavljanje na scenu, od pozicije do pozicije (pose to pose), preklapanje akcija, ubrzavanje i usporavanje akcije, kretanje po zadatoj putanji, sekundarna akcija, tajming, preterivanje, crtanje solida, dopadljivost karaktera. Razvoj karaktera, spoljašnji oblik i silueta, struktura, personalnost, iskazivanje emocija, akcija. Storyboarding. Prezentacija, produkcija. Tehnike animacije:Keyframe interpolacije i parametarske krive. Linearna interpolacija, interpolacija duž krive, interpolacija oblika, interpolacija atributa i karakteristika modela.Forward kinematika. Inverzna kinematika. Animacija kamere. Pozicija, orijentacija, motio Parallax, kretanje kamere duž krive, fokusna dužina, zum kamere, Depth of Field. Animacija svetla, prirodni fenomeni. Dinamičke simulacije, fizičke osobine objekata, fizička sila. Animacija lica, prikazivanje različitih izraza lica, prikazivanje osećanja. Retuširanje slike, kompozicija, gradacija boje. Rezolucija slike, izlazni format.
Predavanja, vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Ratko Obradović | Napredna inženjerska animacija - Skripta | 2010 | Fakultet tehničkih nauka | Srpski jezik |
Isaac Kerlow | Art of 3D Computer Animation and Effects | 2009 | Wiley, USA | Engleski |
Alan Watt | 3D Computer Graphics | 2000 | Addison-Wesley, USA | Engleski |
Rick Parent | Computer Animation Algorithms& Techniques | 2008 | Elsevier | Engleski |
Alan Watt, Fabio Policarpo | 3D Games Real-Time rendering and Software Technology | 2001 | Pearson, Addison Wesley | Engleski |
Adam Watkins | 3D Animation From Models to Movies | 2001 | Charles River Media | Engleski |
Les Pardew | Character Emotion in 2D and 3D animation | 2008 | Thomson Course Technology | Engleski |
Edward Angel | Interactive Computer Graphics, A Top-Down Approach Using OpenGL | 2003 | Addison-Wesley | Engleski |
Foley, van Dam, Feiner, Hughes | Computer Graphics principles and Practice | 1997 | Addison-Wesley | Engleski |
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarland | Mastering Autodesk 3ds Max Design 2010 | 2009 | Wiley Publishing | Engleski |
Boaz Livny | Mental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artist’s guide to rendering | 2008 | Wiley Publishing | Engleski |
Pete Draper | Deconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in | 2009 | Autodesk | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 15.00 |
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 15.00 |
Predmetni projekat | da | da | 30.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 30.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Prisustvo na računarskim vežbama | da | da | 5.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |