Program se primenjuje od 01.10.2010..
Predmeti preduslovi
Predmeti kojima je preduslov predmet Osnove inženjerske animacije
Osposobljavanje studenata za izradu kompjuterskih animacija, upoznavanje sa osnovnim pojmovima i metodama za generisanje animacije.
Da stečena znanja primenjuju u daljem procesu obrazovanja kao i u budućem profesionalnom radu.
Modelovanje hijerarhijske kinematike. Pokretni segmenti, vrste zglobnih veza. Simulacije fizičkih efekata. Ambijent. Bojenje 3D modela i renderovanje. Primena različitih aplikativnih softvera.Skiciranje: 3D scena. Skiciranje kao podloga za animaciju. Istorija animacije i kompjuterske animacije. Kreativni razvoj animacije: priprema scenarija, analiza scena i karaktera, dizajn karaktera, izrada strategije za produkciju, formiranje timova za tehničko izvođenje animacije, montaža scena (slike i zvuka). Modelovanje: prostor, objekti i strukture. Transformacije, globalne i lokalne. Tehnike modelovanja, krive, primitivi, površi. Geometrija fraktala, sistem čestica (particles), modelovanje biljaka, modelovanje fizičkih karakteristika. Modelovanje kože, dlake (kose) i odeće. Renderovanje: svetla, kamere i materijali. Kolor modeli, RGB, HSL. Različiti modeli renderovanja: Z-buffer, Ray Tracing. Osvetlenje i refleksija.Senčenje: difuzno, spekularno, Smooth, ambijentalno, RenderMan senčenje. Mapiranje slike, kreiranje mape, mape u realnom vremenu, pozicioniranje mape, blending mape. Refleksija na površini.
Predavanja i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. Računarske vežbe su bazirane na korišćenju softvera 3D Studio MAX, After Effects i Premiere. Tokom semestra organizuju se kolokvijumi nakon apsolviranih zaokruženih tematskih celina. Tokom celog semestra radi se na izradi kompjuterske animacije, svaki student radiće svoju ličnu animaciju a i grupa sa vežbi formiraće zajedničku animaciju. Ocena ispita se formira na osnovu pohađanja predavanja i vežbi i uspeha na ispitnim obavezama i završnog ispita.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Alan Watt | 3D Computer Graphics | 2008 | Addison-Wesley | Engleski |
Rick Parent | Computer Animation Algorithms & Techniques | 2008 | Elsevier | Engleski |
Alan Watt, Fabio Policarpo | 3D Games Real-Time rendering and Software Technology | 2001 | Pearson, Addison Wesley | Engleski |
Edward Angel | Interactive Computer Graphics, A Top-Down Approach Using OpenGL | 2003 | Addison-Wesley | Engleski |
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarland | Mastering Autodesk 3ds Max Design 2010 | 2009 | Wiley Publishing | Engleski |
Boaz Livny | Mental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artist’s guide to rendering | 2008 | Wiley Publishing | Engleski |
Pete Draper | Deconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in | 2009 | Autodesk | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 15.00 |
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 15.00 |
Predmetni projekat | da | da | 30.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 30.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Prisustvo na računarskim vežbama | da | da | 5.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |