Програм се примењује од 01.10.2005..
Овладавање студента тероијским и практичним основама науке о управљању системима
Стечена знања могу се користити у решавању конкретних инжењерски проблема, а такође предстваљају основу за даље праћење стручних предмета
Основни појмови и принципи система аутоматског управљања. Математички описи континуалних линеарних и нелинеарних система. Лапаласова трансформација. Функција преноса. Алгебра функције преноса. Граф тока сигнала. Оцена квалитета управљања у стационарном и прелазном режиму. Анализа стабилности система аналитичким методама. Геометријско место корена. Анализа и синтеза система у фреквентном домену: Никвистов критеријум стабилности, претеци стабилности, Бодеова метода. Концепција простора стања система. Избор и подешавање параметара индустријских регулатора: PID регулатор. Елементи дигиталних управљачких система. Увод у примену рачунара у управљању.
Предавања; Рачунске, лабораторијске, рачунарске и рачунарско-лабораторијске вежбе; Консултације.Део градива који чини логичку целину може да се полаже у виду колоквијума. Колоквијум и испит су усмени и писмени. Оба дела се полажу у писменој форми. Оцена испита се формира на основу успеха из колоквијума, рачунарско-лабораторијских вежби писменог и усменог дела испита.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Стојић, М. | Континуални системи аутоматског управљања | 1996 | Наука, Београд | Српски језик |
Dorf, R.C., Bishop, R.H. | Modern Control Systems | 2017 | Pearson, Harlow | Енглески |
Рапаић, М., Јеличић, З. | Пројектовање линеарних регулатора и естиматора у простору стања | 2014 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Наставници и асистенти | Збирка задатака са изводима из теорије | 2017 | | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
Практични део испита - задаци | не | да | 40.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Предавања |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |