Program se primenjuje od 01.10.2003..
Cilj predmeta je usmeren na upoznavanje studenata sa savremenim pristupima upravljanju ljudskim resursima i promenjenom ulogom pojedinca u uslovima stvaranja učećih organizacija i ekonomije znanja. Ljudski kapital čini osnovu uspešnosti organizacija, posebno u uslovima stalnih i nepredvidivih promena. Značaj sagledavanja potencijala pojedinaca, sposobnosti, osobina ličnosti, motivacije i posebno znanja, predstavlja osnovu za upravljanje ljudskim resursima i razvoj zaposlenih, a time i razvoj organizacije. Takođe, cilj je i upoznavanje sa osnovnim personalnim preduslovima za stvaranje poželjnog organizacionog ponašanja i usklađivanja ciljeva organizacije sa ciljevima zaposlenih.
Formiranje znanja i stavova kojima bi se stvorili preduslovi za stvaranje korisnih znanja upotrebljivih u realnosti. Upravljanje ljudskim resursima se u našim organizacijama prepoznaje kao najslabiji segment upravljanja, a segment koji ima najvaće potencijale. Praktična znanja i veštine usvojena na predmetu predstavljaju osnovu za stvaranje koncepta upravljanja i razvoja ljudskih resursa u ekonomiji znanja.
Planiranje ljudskih resursa; Regrutovanje i selekcija; Socijalizacija i razvoj zaposlenih; Motivisanje i procena uspešnosti; Predupređenje konflikata; Stvaranje timskog učinka; Prevazilaženje stresa na poslu; Osnovni koncept ekonomije znanja i karakteristike radnika znanja; Metode i tehnike za kreiranje motivacionih strategija u ekonomiji znanja.
Nastava se izvodi interaktivno, uz aktivno učešće studenata u procesu nastave. Broj vežbi, studija slučajeva, praktičnih zadataka je povećan, sa ciljem da se teorijski pristupi praktično približe studentima i omogući lakše usvajanje.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Rene Tissen, Frank Lekanne Deprez | Value-Based Knowledge Management | 1998 | Pearson Education | Engleski |
Rene Tissen J., Daniel Andriessen, Frank R.E., Lekanne Deprez | The Knowledge Divident - creating high performance companies through value-based management | 2000 | Pearson Education | Engleski |
Lekanne Deprez, Frank R.E., Rene J. Tissen | Zero Space. Moving Beyond Organizational limits | 2002 | Pearson Education | Engleski |
Noe, R.A., Hollenbeck, J.R., Gerhart, B., Wright, P.M. | Human Resource Management | 2006 | McGraw-Hill/Irvin, New York | Engleski |
Beardwell, I., Holden, L., Claydon, T., | Human Resource Management | 2004 | Prentice Hall, Harlow, England | Engleski |
Bowin, R.B., Harvey, D., | Human Resources Management | 2001 | Prentice Hall, New Jersey, USA | Engleski |
Ivancevich, J.M. | Human Resource Management | 2007 | McHraw-Hill/Irvin, New York, USA | Engleski |
Grubić-Nešić Leposava | Razvoj ljudskih resursa | 2005 | AB Print, Novi Sad | Srpski jezik |
Bahtijarević-Šiber F. | Menadžment ljudskih potencijala | 1999 | Golden marketing | Srpski jezik |
Hiam, A., | Motivational Management | 2003 | Amacom, New York | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 20.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 70.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |