Program se primenjuje od 01.10.2013..
Cilj predmeta je podizanje nivoa postojećeg znanja iz oblasti inženjerskog marketinga i stepena njegove upotrebljivosti u procesu donošenja odluka, koje omogućavaju studentima da samostalno kreiraju marketing planove, razviju strategije, organizuju i kontrolišu marketing aktivnosti. Cilj predmeta je da diplomirani inženjer menadžmenta ovlada metodama i tehnikama strateškog marketing planiranja, implementacije i evaluacije.
Studenti će biti osposobljeni za planiranje i upravljanje, izbor strategija, organizovanje i kontrolu marketing aktivnosti, kao i upotrebu metoda, tehnika i veština za podizanje stepena konkurentske prednosti. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za upravljanje procesom marketing planiranja, implementacije i evaluacije, kao i primene marketing planova, kao ključnih instrumenata donošenja strateških odluka.
Marketinški koncept isporučivanja vrednosti; Strateški i operativni marketing menadžment; Napredna marketing analiza tržišta – benčmarking; Razvoj marketing strategija: planiranje, odlučivanje, organizovanje i kontrola; Determinante marketing planiranja i vrste planova; Upravljanje procesom donošenja odluka u marketingu; Organizovanje marketing aktivnosti; Upravljanje odnosima s korisnicima (CRM); Merenje zadovoljstva i lojalnosti korisnika; Upravljanje iskustvom korisnika i kreiranje vrednosti; Plan integrisanih marketing komunikacija; Kontrola i merenje efekata marketing aktivnosti; Strateško brendiranje.
Nastava na predmetu obuhvata predavanja i auditorne vežbe. U okviru predavanja, studenti se upoznaju sa teorijskim osnovama strateškog marketing menadžmenta i značaja ove oblasti u industriji. Na auditornim vežbama se podstiče rad u grupama, rešavanje praktičnih primera i studija slučaja, pri čemu se poseban akcenat stavlja na interaktivan rad sa studentima i podsticanje pronalaženja individualnih i timskih kreativnih rešenja.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Nikolić T. S. | Strateški marketing menadžment, elektronska skripta | 2016 | Fakultet tehničkih nauka Novi Sad | Srpski jezik |
Živković, Z., Nikolić, S., Doroslovački, R., Lalić, B., Stanković, J., Živković, T. | Fostering creativity by a specially designed Doris tool | 2015 | Thinking Skills and Creativity, Vol.17, pp. 132-148, ISSN 1871-1871 | Engleski |
Dejanović, A., Nikolić, S., Stanković, J. | Integral Model of Strategic Management: Identification of Potential Synergies | 2015 | Acta Polytechnica Hungarica Vol. 12, No. 8, pp. 115-133, ISSN: 1785-8860 | Engleski |
Ćelić Đ. | Priručnik za izradu marketing planova, elektronska skripta | 2015 | Fakultet tehničkih nauka Novi Sad | Srpski jezik |
McDonald, M.; Wilson, H. | Marketing Plans: How to prepare them, how to use them | 2011 | Wiley, UK | Engleski |
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C. | Strategic Marketing Management: Planing, implementation and control | 2005 | Elsevier, Amsterdam | Engleski |
Nikolić, S., i dr. | Ekološki marketing menadžment: savremena de(kon)strukcija | 2017 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Nikolić, T.S., Stanković J., Dejanović A. | Brend menadžment: savremena a(tra)kcija | 2015 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 20.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 20.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 50.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |