Predmet: Strateški industrijski marketing menadžment (17 - IM2807)


Osnovne informacije

KategorijaTeorijsko-metodološki
Naučna oblastProizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
MultidisciplinarnaNe
ESPB4
Program predmeta

Program se primenjuje od 01.10.2013..

Cilj predmeta je podizanje nivoa postojećeg znanja iz oblasti inženjerskog marketinga i stepena njegove upotrebljivosti u procesu donošenja odluka, koje omogućavaju studentima da samostalno kreiraju marketing planove, razviju strategije, organizuju i kontrolišu marketing aktivnosti. Cilj predmeta je da diplomirani inženjer menadžmenta ovlada metodama i tehnikama strateškog marketing planiranja, implementacije i evaluacije.
Studenti će biti osposobljeni za planiranje i upravljanje, izbor strategija, organizovanje i kontrolu marketing aktivnosti, kao i upotrebu metoda, tehnika i veština za podizanje stepena konkurentske prednosti. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za upravljanje procesom marketing planiranja, implementacije i evaluacije, kao i primene marketing planova, kao ključnih instrumenata donošenja strateških odluka.
Marketinški koncept isporučivanja vrednosti; Strateški i operativni marketing menadžment; Napredna marketing analiza tržišta – benčmarking; Razvoj marketing strategija: planiranje, odlučivanje, organizovanje i kontrola; Determinante marketing planiranja i vrste planova; Upravljanje procesom donošenja odluka u marketingu; Organizovanje marketing aktivnosti; Upravljanje odnosima s korisnicima (CRM); Merenje zadovoljstva i lojalnosti korisnika; Upravljanje iskustvom korisnika i kreiranje vrednosti; Plan integrisanih marketing komunikacija; Kontrola i merenje efekata marketing aktivnosti; Strateško brendiranje.
Nastava na predmetu obuhvata predavanja i auditorne vežbe. U okviru predavanja, studenti se upoznaju sa teorijskim osnovama strateškog marketing menadžmenta i značaja ove oblasti u industriji. Na auditornim vežbama se podstiče rad u grupama, rešavanje praktičnih primera i studija slučaja, pri čemu se poseban akcenat stavlja na interaktivan rad sa studentima i podsticanje pronalaženja individualnih i timskih kreativnih rešenja.
AutoriNazivGodinaIzdavačJezik
Nikolić T. S.Strateški marketing menadžment, elektronska skripta2016Fakultet tehničkih nauka Novi SadSrpski jezik
Živković, Z., Nikolić, S., Doroslovački, R., Lalić, B., Stanković, J., Živković, T.Fostering creativity by a specially designed Doris tool2015Thinking Skills and Creativity, Vol.17, pp. 132-148, ISSN 1871-1871Engleski
Dejanović, A., Nikolić, S., Stanković, J.Integral Model of Strategic Management: Identification of Potential Synergies2015Acta Polytechnica Hungarica Vol. 12, No. 8, pp. 115-133, ISSN: 1785-8860Engleski
Ćelić Đ.Priručnik za izradu marketing planova, elektronska skripta2015Fakultet tehničkih nauka Novi SadSrpski jezik
McDonald, M.; Wilson, H.Marketing Plans: How to prepare them, how to use them2011 Wiley, UKEngleski
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C.Strategic Marketing Management: Planing, implementation and control2005Elsevier, AmsterdamEngleski
Nikolić, S., i dr.Ekološki marketing menadžment: savremena de(kon)strukcija2017Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSrpski jezik
Nikolić, T.S., Stanković J., Dejanović A.Brend menadžment: savremena a(tra)kcija2015Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSrpski jezik
Predmetna aktivnostPredispitnaObaveznaBroj poena
Testdada20.00
Prisustvo na vežbamadada5.00
Prisustvo na predavanjimadada5.00
Seminarski raddada20.00
Usmeni deo ispitaneda50.00
Ime i prezimeVid nastave
Nedostaje slika

Ćelić dr Đorđe
Vanredni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Spajić dr Jelena
Docent

Auditorne vežbe