Програм се примењује од 01.10.2005..
Овладавање теоријским и практичним основама рачунарских управљачких система.
Стечена знања могу се користити у решавању конкретних инжењерски проблема, а такође представљају основу за даље праћење стручних предмета.
Увод у дигиталне управљачке системе. Процеси одабирања и задршке. Директно дигитално управљање. З-трансформација. Концепција стања дигиталних система. Функција дискретног преноса. Анализа дигиталних система. Стабилност дигиталног система. Пројектовање дигиталних управљачких система: регулатори, PID регулатори, серворегулатори, поништавање динамике система, регулатори у простору стања. Имплементација дигиталних управљачких алгоритама.
Предавања; Нумеричко рачунске вежбе; Рачунарске вежбе Лабораторијске вежбе. Консултације.
Испит је писмени и усмени. Градиво се може поделити на два колоквијума. Усмени испит се полаже се према списку испитних питања. Важење колоквијума и тестова је ограничено по правилу на два рока.
Колоквијуми и испит су писмени. Писмени део је елиминаторан.
Оцена испита се формира на основу успеха из колоквијума, домаћих задатака, писменог и усменог дела испита.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Стојић, М. | Дигитални системи управљања | 1990 | Наука, Београд | Српски језик |
Astrom, K.J., Wittemark, B. | Computer-Controlled Systems | 1984 | Prentice Hall, Englewood Cliffs | Енглески |
Рапаић, М., Јеличић, З. | Пројектовање линеарних регулатора и естиматора у простору стања | 2014 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Кановић, Ж., Рапаић, М., Јеличић, З. | Еволутивни оптимизациони алгоритми у инжењерској пракси | 2017 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Домаћи задатак | да | да | 30.00 |
Колоквијум | не | не | 20.00 |
Колоквијум | не | не | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
Практични део испита - задаци | не | да | 40.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Предавања |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Аудиторне вежбе |