Subject:  (15 - III005)


Basic Information

CategoryProfessional-applicative
Scientific or art field:Engineering Management
InterdisciplinaryNo
ECTS5
Native organizations units

Course native organizational units not found!
Course specification

Course is active from 01.10.2015..

Uvođenje studenata u oblast razvoja novih proizvoda i pratećih usluga i osposobljavanje za primenu stečenih znanja u praksi i ovladavanje aktuelnim pristupima i metodama razvoja, koje obezbeđuju i podižu neophodnu inovativnost i krativnost unutar organizacije, ali i kroz iskorišćenje potencijala i iskustva potrošača i korisnika usluga
Ovladavanje savremenim prilazima i alatima u rešavanju problema u oblasti razvoja novih proizvoda i pratećih usluga, koji se zasnivaju na maksimiziranju inovativnosti. Osposobljavanje studenata za precizno prepoznavanje potreba i problema na tržištu kako bi mogli iskoristiti sve raspoložive potencijale da na kvalitetan, metodološki ispravan način predlažu nova, inovativna i „pametna“ rešenja, odnosno razvijaju nove proizvode i usluge. Ovladavanje savremenim alatima i sredstvima informacionih tehnologija, koji omogućavaju uključivanje potrošača putem društvenih mreža u proces razvoja proizvoda i usluga.
Integralni pristup razvoju proizvoda i usluga, značaj i zadaci. Planiranje i upravljanje razvojem novih proizvoda i usluga. Faze razvoja proizvoda u toku životnog ciklusa. Identifikacija potencijala za razvoj i planiranje. Inovativni modeli razvoja novog proizvoda i usluge zasnovani na IT tehnologijama. Generisanje i testiranje novih koncepata. TRIZ metoda za generisanje inovativnih rešenja. Istraživanje zahteva vezanih za funkcionalne, tehničke i druge zahteve za proizvodom i uslugom. Funkcionalni zahtevi i dekompozicija, prevođenje zahteva korisnika u funkcionalne karakteristike proizvoda i usluge – QFD matrica. Specifičnosti usluge i uslužnog procesa. Integracija korisnika u inovaciju usluge (co-creation). Organizacione alternative za razvoj novog proizvoda i usluge. Globalni, inovativni pristupi u razvoju novog proizvoda i usluge (open innovation, crowd sourcing).
Nastava se odvija kroz predavanja i auditorne vežbe, uz teorijsku obradu potrebnog broja studija slučaja. Vežbe obuhvataju auditorno uvođenje studenata u izučavanu problematiku i interaktivnu obradu studija slučaja. Studenti u manjim grupama rade konkretan projektni zadatak koji za cilj ima primenu stečenog znanja. Predviđena je javna odbrana rada. Završni ispit se izvodi pismeno u vidu testa. Uslov da student izađe na završni ispit je da uspešno uradi i odbrani projektni zadatak.
AuthorsNameYearPublisherLanguage
Anišić, Z.Razvoj i menadžment proizvoda u toku životnog ciklusa2011Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSerbian language
Crawford, M. Benedetto, A.New product Management, 10th ed.2011McGraw-HillEnglish
Ulrich, K., Eppinger, S.Product design and Development2011McGraw-HillEnglish
Salvendy, G., Karwowski, W.Introduction to Service Engineering2010John Wiley&SonsEnglish
Anišić, Z. Simeunović, N.Razvoj novog proizvoda i usluge2015Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSerbian language
Course activity Pre-examination ObligationsNumber of points
Project taskYesYes60.00
Exercise attendanceYesYes5.00
Written part of the exam - tasks and theoryNoYes30.00
Lecture attendanceYesYes5.00
Name and surnameForm of classes
Missing picture!

Anišić Zoran
Full Professor

Lectures
Missing picture!

Simeunović Nenad
Full Professor

Lectures
Missing picture!

Simeunović Nenad
Full Professor

Practical classes