Програм се примењује од 01.10.2013..
Усвајање основних знања о парадигмама, методама, техникама, стратегијама рада у оквиру маркетинг функције са акцентом на специфичности индустијског маркетинга и развијање способности креирања флексибилних начина реаговања на променљиве услове пословања.
Изградња инжењера са "осећајем" за тржиште и способношћу сагледавања савременог пословног окружења са аспекта маркетинг функције предузећа у свој његовој комплексности.
1. Појмовно одређење маркетинг функције; 2. Специфичности и разлике индустијског маркетинга и маркетинга финалне потрошње; 3. B2B маркетинг микс (4P vs 4C, 6P, 7P); 4. B2B промотивни микс, креирање промотивне поруке, 5М; 5. Анализе: PEST, SWOT и BCG матрица; 6. Животни циклус индустријских производа; 7. Индустијски маркетинг и конфликти; 8. Специфичности B2B конкуренције; 9. Стратегије производа у индустијском маркетингу, 10. Ansoff-ova matrica, 11. Strategija segmentacije, diferenciranja i pozicioniranja, 12. Marketing strategije životnog ciklusa industrijskih proizvoda; Trendovi razvoja industrijskog marketinga.
Настава се изводи путем предавања и аудиторних вежби. На предавањима се излажу теоретске основе и принципи маркетинга, предавања су додатно пропраћена карактеристичним студијама случаја. На аудиторним вежбама се детаљније разрађују теоријске поставке дефинисане на предавањима путем практичних примера у интеракцији са студентима.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Николић, С. ет ал. | Индустријски маркетинг: парадигме, дилеме и перспективе (у припреми за штампу) | 2013 | Факултет техничких наука у Новом Саду | Српски језик |
Morrris, MmH., Pitt, L,F., Honeycutt, Jr. E.D. | Business-to-Business Marketing | 2001 | Sage Publications, London | Енглески |
Webster, F. E. | Industrial Marketing Strategy | 1991 | JohnWiley & Sons, New York | Енглески |
Brassington, F., Pettitt, S. | Principles of Marketing | 2006 | Financial Times Management | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Колоквијум | да | не | 10.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 70.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |