Програм се примењује од 01.10.2013..
Циљ предмета је подизање нивоа постојећег знања из области инжењерског маркетинга и степена његове употребљивости у процесу доношења одлука, које омогућавају студентима да самостално креирају маркетинг планове, развију стратегије, организују и контролишу маркетинг активности. Циљ предмета је да дипломирани инжењер менаџмента овлада методама и техникама стратешког маркетинг планирања, имплементације и евалуације.
Студенти ће бити оспособљени за планирање и управљање, избор стратегија, организовање и контролу маркетинг активности, као и употребу метода, техника и вештина за подизање степена конкурентске предности. Дипломирани инжењер менаџмента стиче компетенције за управљање процесом маркетинг планирања, имплементације и евалуације, као и примене маркетинг планова, као кључних инструмената доношења стратешких одлука.
Маркетиншки концепт испоручивања вредности; Стратешки и оперативни маркетинг менаџмент; Напредна маркетинг анализа тржишта – бенчмаркинг; Развој маркетинг стратегија: планирање, одлучивање, организовање и контрола; Детерминанте маркетинг планирања и врсте планова; Управљање процесом доношења одлука у маркетингу; Организовање маркетинг активности; Управљање односима с корисницима (CRM); Мерење задовољства и лојалности корисника; Управљање искуством корисника и креирање вредности; План интегрисаних маркетинг комуникација; Контрола и мерење ефеката маркетинг активности; Стратешко брендирање.
Настава на предмету обухвата предавања и аудиторне вежбе. У оквиру предавања, студенти се упознају са теоријским основама стратешког маркетинг менаџмента и значаја ове области у индустрији. На аудиторним вежбама се подстиче рад у групама, решавање практичних примера и студија случаја, при чему се посебан акценат ставља на интерактиван рад са студентима и подстицање проналажења индивидуалних и тимских креативних решења.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Николић Т. С. | Стратешки маркетинг менаџмент, електронска скрипта | 2016 | Факултет техничких наука Нови Сад | Српски језик |
Živković, Z., Nikolić, S., Doroslovački, R., Lalić, B., Stanković, J., Živković, T. | Fostering creativity by a specially designed Doris tool | 2015 | Thinking Skills and Creativity, Vol.17, pp. 132-148, ISSN 1871-1871 | Енглески |
Dejanović, A., Nikolić, S., Stanković, J. | Integral Model of Strategic Management: Identification of Potential Synergies | 2015 | Acta Polytechnica Hungarica Vol. 12, No. 8, pp. 115-133, ISSN: 1785-8860 | Енглески |
Ћелић Ђ. | Приручник за израду маркетинг планова, електронска скрипта | 2015 | Факултет техничких наука Нови Сад | Српски језик |
McDonald, M.; Wilson, H. | Marketing Plans: How to prepare them, how to use them | 2011 | Wiley, UK | Енглески |
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C. | Strategic Marketing Management: Planing, implementation and control | 2005 | Elsevier, Amsterdam | Енглески |
Николић, С., и др. | Еколошки маркетинг менаџмент: савремена де(кон)струкција | 2017 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Николић, Т.С., Станковић Ј., Дејановић А. | Бренд менаџмент: савремена а(тра)кција | 2015 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 20.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 50.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |